Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-12 of 12
-
7-12 yaş çocuklarının bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi : Tarsus ilçesi uygulaması
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-09-24)Bu çalışmada 7-12 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stilleri ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 2017-2018 öğretim yılları arasında Mersin İlinde öğretim hayatına devam ... -
An investigation of the relationship between test anxiety and test performance of 8th grade students
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerin test kaygısı ile test performansı arasındaki herhangi bir ilişkinin olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca, bu çalışmada öğrencilerin sınav kaygılarının azaltılması konusunda onların ... -
Anadolu lisesi öğrencilerinde akademik erteleme davranışının incelenmesi
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Anadolu Lisesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının cinsiyet, yaş, doğum sırası, sınıf seviyesi, anne baba eğitim durumu, hedef belirleme ve akademik başarı ile olan ilişkisi incelenmiştir. ... -
Blending with purpose: Teachinh writing courses with online and traditional classroom instruction
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ,harmanlanmış öğretimin, geneksel yüz yüze öğretime kıyasla yazma sınavının sonuçlarında bir fark yaratıp yaratmadığını bulmak ve öğrencilerin teknolojinin yazma derslerinde kullanılmasıyla ilgili ... -
EFL instructors` causal attributions of student success and failure and their relationship to classroom practices
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında Yükleme Teorisinin önemi birçok araştırmacı tarafından kanıtlanmıştır. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki öneminin sebebi, yabancı dil öğrenmenin ilk evresinde bir kişinin ... -
Factors affecting academic success in foreign language learning classrooms in university setting
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-13)Bu çalışma dilbilgisi öğrenme stratejileri, öz-yeterlilik ve öğrenen özerkliği faktörlerinin arasındaki ilişkiyi ve bu faktörlerin başarı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Üç faktörü birlikte incelemek sınıf içi ... -
İngilizce dersinin beyin temelli öğrenme kuramına göre işlenmesinin akademik başarı ve duygusal zekâ üzerindeki etkililiğinin incelenmesi
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-05)Bu araştırmada, yeni öğrenme kuramlarından biri olan Beyin Temelli Öğrenme Kuramına odaklanılmıştır. Bu araştırmanın amacı, Beyin Temelli Öğrenme Kuramı ve geleneksel öğretim yöntemleriyle öğrenim gören öğrencilerin akademik ... -
L2 motivational self system of Turkish EFL learners and their achievement attributions
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-03)Bu niceliksel çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve hazırlık okulunda eğitim gören Türk üniversite öğrencilerinin ikinci dildeki özgüveni, ideal ikinci dil benliği, zorunlu ikinci dil benliği ve İngilizce ... -
The relationship among motivation, metacognition and academic achievement of university preparatory school students
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-21)Bu tez, hazırlık okulu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri, üst biliş düzeyleri ve İngilizce öğrenmedeki akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Ayrıca, katılımcıların motivasyon seviyeleri, üst bilişleri ve ... -
The relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety of Turkish EFL learners
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-02)Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi alan Türk öğrencilerin duygusal zekâ ve yabancı dil kaygıları arasındaki ilişkiyi ve bu kavramların öğrencilerin akademik başarılarıyla bir bağlantısı olup olmadığını incelemek ... -
The relationship between preparatory school students` academic resilience and English language achievement
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-27)Bu çalışma, hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik esneklik seviyelerini araştırmayı ve İngilizcenin yabancı bir dil olarak öğretildiği Türkiye bağlamında öğrencilerin akademik esneklikleri üzerindeki hem aile temelli hem ... -
The relationship between university students` self-efficacy beliefs and foreign language classroom anxiety
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-18)Bu çalışmanın temel amacı üniversite hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin yabancı dil özyeterlik inançları, yabancı dil kaygısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkisini incelemektir. Ayrıca katılımcıların akademik ...