Az gelişmiş ülkelerde uluslararası pazarlama stratejileri ve Sudan örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Rekabetin korkunç boyutlara ulaştığı, değişime ve gelişime ayak uyduramayan dünya devi şirketlerin bile kısa sürede kolayca yok olup gidebildiği globalleşen dünyamızda Pazar kavramı kavramı artık çok yakınlarımıza gelmiştir.Bu anlamda mevcut pazarlarda belli bir iş hacmine gelmiş olan şirketler iş hacimlerini daha da artırmak ve hayatiyetlerini devam ettirebilmek için bir taraftan yeni ve farklı ürün ve hizmet geliştirme faaliyetlerini sürdürürken diğer taraftan da henüz keşfedilmemiş büyük nüfûs yoğunluğuna ve yer altı zenginliklerine sahip geri kalmış ülkelerdeki Pazar araştırma faaliyetlerini yürütmeyi de ihmal etmemişlerdir. Globalleşme kavramının hızla yayılması, kitle iletişim araçları ve medyanın gelişimi sonucu reklam dünyasının akıl almaz boyutlara ulaşması uluslar arası kültürel etkileşim sonucunu doğurmuştur. Bu durum tüketici davranışlarının şekillenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Tüm ekonomik çalışmaların geri kalmış ülkelerin gelişmesini hedeflediği bilinen bir gerçektir. Bunun yanında azgelişmişliğin karakteristik özelliklerinden olan düşük milli gelir seviyesi,ilkel ve geleneksel tarım, zayıf altyapı, düşük eğitim seviyesi, yetersiz gayri safı milli hasıla geri kalmış ülkeleri diğerleri nezdinde ciddi bir Pazar haline getirmiştir. Yabancı yatırımcı ile gelecek sermaye hareketleri ülkenin tüm sosyo ekonomik durumunu olumlu yönde değiştirecektir. Yeni Pazar arayışındaki gelişmiş ülke şirketleri az gelişmiş ülkelerde pazarlama stratejisini oluştururken Pazar çevresini çok iyi tammlamalı,pazarlama programını belirlemeli, tüketici eğilimlerini analiz etmeleri ve bunun sonucunda ; mal ve hizmet, fiyatlandırma ve dağıtım kanalları politikalarını tespit etmek durumundadır. Pazara ilk girişte kullanılacak etkin tanıtım ve tutundurma faaliyetlerinin planlanması programın ayrılmaz bir parçasıdır. Sudan, büyüme ve kalkınma anlamında geri kalmış ancak zengin yer altı kaynaklan, geniş ve verimli toprakları, yoğun nüfusu, coğrafi olarak Afrika'nın ortasında bulunuşu ve yıllık %10 luk büyüme hızı ile yeni ve cazip bir pazar olma özelliğini taşımaktadır. Sudan ile ülkemizin ortak tarihi ve ortak dini değerlerine sahip oluşu Sudan hükümetinin Türk girişimcilere ekstra imkanlar sağlamalarını doğurmuştur. Bunun yanında Türk girişimcilerinin teknik bilgi, beceri ve tecrübeleri Sudan'da iş ve ticaret yapma imkanlarını arttıran unsurlardır.Ankara'da 05 Temmuz 1980 tarihinde imzalanan Türk-Sudan Ticaret anlaşması ile başlayan ticari ilişkiler bugüne gelindiğinde maalesef arzu edilen boyutlara ulaşmamıştır. Sudan'daki iş imkanlarını yıllar önce keşfeden Çin, Kanada ve Malezya firmaları bugünlerde en büyük iş hacmine sahip firmalardır. Yol, köprü, konut inşaatı gibi şehirleşme projeleri; petrol ve elektriğe dayalı enerji projeleri; kara, deniz ve hava taşımacılığına dayalı ulaşım projeleri; madencilik, tarım ve hayvancılık, gıda, telekomünikasyon ve mühendislik ve müşavirlik gibi hizmet sektörleri gelişen Sudan'da önemli işbirliği imkanı sunan sektörlerdir. Var olan bu büyük fırsatlar ve ülkemize sunulan ciddi avantajlardan; gerek firmalar gerekse hükümet olarak hazırlayacağımız kısa, orta ve uzun vadeli politikalar ile yararlanmasını bilirsek, Sudan ve benzeri pazarlardan en büyük payı almamız ve bunun sonucunda da ülkemizin dünya liderleri arasına girmesi mümkün olabilecektir. SUMMARY In our global world in which competition is its highest point and even the world's largest companies which can't keep in step with changes and devolopments, market concept comes very close to us. The companies which has reached a certain work capacity at present markets try to increase their work capacities and keep their vitality on the one hand by developing new and different product and service and on the other hand by continuing the market searching at underdeveloped countries which hasn't been discovered yet and has large population density and underground richness. As a result of quickly widening of globalization concept and development of telecommunication and media; advertisement world has reached an increadible dimension that, this has caused cultural intraction between countries. This situation plays an important role on consumer behaviours take on shape. The reality is, all the economical works'aim is to develop underdeveloped countries. Besides the characteristics of these contries like; low national income level, primitive and traditional agriculture, weak substructure, low education level, insufficient grass national product make underdeveloped countries a serious Market for the others. Socioeconomic situation of the country will change in a positive way with the movement of capital foreign investor. Developed country companies who are in search of new Market should describe Market surroundings very well, they should identify marketing programme, analise consumer tendencies and with the result of all these, decide on property, service, estimating price and distribution canals. One of the most important part of all these works is planning of active presentation activities which will be used at first. Sudan is a place that is underdeveloped as means of development and progress but with its large and productive earth, dense population, geographically being in the middle of Africa and %1 0 growing rate per year, make it a new and attractive place for being a Market.Due to the fact that Sudan and our country have common historical and common religious values; Sudan goverment has provided extra opportunities to Turkish entrepreneurs. Besides the Turkish entrepreneurs' technical information, ability and experiences are the facts that increase opportunities of working and trading at Sudan. The commercial relations, which started with an agreement signed at Ankara on 05 July 1980, haven't come to wanted dimension in our day. China, Canada and Maleysia companies, which discovered the work opportunities at Sudan years ago, have the largest work capacity nowadays. Urbanization projects like road, bridge and residence building; energy projects which are due to petroleum and electric; arrival project due to sea and air transport like mining agriculture and stock raising, food, telecommunication and engineering and consultancy service sectors are developing in Sudan and these sectors are presenting important cooperation oppurtunities. If we know how to profit from existing big oppurtunities and advantages that are presented our country, by preparing short, middle and long term politics as being both companies and government, it will be possible to take the largest part from Sudan Market and the other Markets like Sudan and as a result, it will be possible that our country to enter among world leaders.
Collections