Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Mehmet
dc.contributor.authorAbdula, Dana Muhamad Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T09:33:23Z
dc.date.available2020-12-04T09:33:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70994
dc.description.abstractBu çalışma, örgütsel yapının kavramı ve tanımı ile örgüt içindeki yönetim, bölümler, işlevler ve planlama gücünü özetleyen bir çerçeve olarak ele alınmaktadır.Çalışma, aynı zamanda, örgüt yapısının tasarımını ve aşamalarını etkileyen faktörler, ve pazarlama performansının artırılmasında etkini elealn. Çalışma, örgütsel yapının çeşitli türlerini ve örneklerini taslakla özetlemektedir. Çalışma aynı zamanda organizasyonel yapının varlığındaki etkili ve iyi unsurların özelliklerini de siralamaktadur.Araştırma, bir örnek olay incelemesi aracılığıyla pazarlama performansının iyileştirilmesi üzerindeki örgütsel yapı boyutlarının etkisi dahilinde Galala Şirketler Grubunda çalışan yöneticilerin eğilimlerini belirlemeyi amaçladı.Bu grup, Irak- Kürdistan bölgesindeki Erbil kentinde merkezlidir, bölgede ve ülke çapında farklı ekonomik sektörlerde hizmet vermektedir. Araştırmacı, bölgedeki önemli ekonomik rolünden dolayı bu araştırmayı bir vaka çalışması olarak seçmeyi tercih etmiştir. Toplam yöneticiler araştırmaya birkaç saha ziyareti yoluyla katılmışlardır, (120) grupta yukarıda anılan katılımcılara anket gönderilmiştir. Toplam dağıtılan anketlerde (111) llişi dön miş, ancale (6) tanesi geçersiz olduğundan, (105) tanesinin istatiksel analiz için geçerli olduğu düşünülmektedir. Araştırma, satır verilerini analiz etmek için birkaç istatistiksel tekniğe dayanan araştırma sonuçlarına ulaşmak için betimsel analitik yöntemi kullanmıştır; Bunlar; Ölçek tanımlayıcı istatistikler, regresyon analizi, varyans analizi, Cronbach alfa testi, Chi-Square testi, Anova testi ve T-testi dir SPSS programı tarafından. Veri analizi süreci ve hipotezin değerlendirilmesinden sonra, araştırmada, pazarlama performansı (bağımlı değişken); iyileştirme üzerinde örgütsel yapının belirgin etkilerinin (bağımsız değişkenin); olduğu sonucuna varmıştır.Anahtar Kelimeler: Organizasyon apısı, pazarlama performansı, Örgütsel amaçlar
dc.description.abstractThis study is concerned with the concept and definition of the organizational structure as the framework that outlines the administration, departments, functions and the planning power inside the organization. The study also covers the factors affecting the design of the organizational structure and its stages as well as effectiveness on improving marketing performance. The study outlines the various types and examples of the organizational structure by diagram. The study also concluded the features of the effective and good elements in the existence of the organizational structure. The research aimed to specify the trends of managers employing in Galala group of Companies, towards the extent of the effect organizational structure dimensions on the improvement marketing performance through a case study. This group is centered in Erbil city in Iraqi-Kurdistan region and provides its services in different economic sectors in the region and throughout the country. Due to its significant economic role in the region, the researcher preferred to choose it as a case study in this research. The total Managers has been involved in to the research, through several site visits, (120) questionnaires were distributed on abovementioned respondents within the group. From the total distributed questionnaires only (111) were returned, and (6) of them were invalid, so (105) of them were considered as valid for statistical analysis.The research has used the descriptive analytical method to attain research results, which relayed on several statistical techniques to analyze row data, including; scale descriptive statistics, Regression analysis, Analysis of Variance, Cronbach's alpha test, Chi-Square test, ANOVA test and T-test by the SPSS program. After data analyze process and evaluation of hypothesis the research concluded that there are evident relationship and evident impacts of organizational structure (independent variable) on the improvement marketing performance (dependent variable).KEYWORDS: Organization Structure, Marketing Performance, Organizational Objectivesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe dimensions of the organization structure effect in improve marketing performance
dc.title.alternativePazarlama performansını arttırmada organizasyon yapısı etkisinin boyutları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing policies
dc.subject.ytmOrganizational structure
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmIraq-Erbil
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10149815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462048
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess