Now showing items 1983-2002 of 3035

    • Palikarya (Kısa film) 

      Gürgenci, Gülsüm (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Palikarya, hayatı boyunca üzerinde duracak bir olay yaşamamış, yaşlı bir adamdır. Bir sığınağına yağmur yağar. Bir sokak adamı olan Palikarya kendisi gibi sokaklarda yaşayan genç bir adamın (Naci'nin) kaldığı sığınağa ...
    • Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi ve Sağlık Küksekokulu öğrencilerinde stresle mücadele 

      Eraslan, Esin (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Üniversite öğrencilerinin eğitim süresince yaşadığı veya yaşayabileceği sıkıntıları yönetebilmek için stresle başa çıkma yollarına önem vermeleri gerekmektedir. Böylelikle öğrenciler öğrenim hayatları süresince uyum ve ...
    • Panik bozukluğu teşhisi konmuş kişilerde depresyon görülme olasılığının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi 

      Ekmen, Pelin (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmada panik bozukluk teşhisi konmuş bir grup hastada depresyon görülme olasılığının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Panik Bozukluğu teşhisi konmuş bireylerdir. Araştırmanın ...
    • Paranın tarihi, evrimi ve kripto paralar: Dünya ve Türkiye yansımaları 

      Koç, Eymen (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)
      Bu araştırmada amacı paranın tarih içinde yaşadığı değişimler göz önüne alınarak bilgi ekonomisine geçiş sürecinde paradan beklenen fonksiyonlar tespit edilmiştir. Paraya duyulan talebe ve paranın vazgeçilemez unsurlarına ...
    • Parlak 

      Karanfil, Tuğrul (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Parlak, bir kadının yaşadığı travmatik bir olay karşısında yaptığı seçimin görsel bir sunumudur. Sevgilisi tarafından aldatılan Meryem, yaşadığı travma sonrasında yaşam ve ölüm kavramlarını sorgular. Meryem'in yaşadığı ...
    • Parmaksız Yakup(Kısa film) 

      Yahşi, Ayşe Işil (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-23)
      Bu proje, Mine Söğüt'ün ''Deli Kadın Hikâyeleri'' romanından uyarlanmış ve kısa filme konu olmuştur. Bir edebi eser başka bir yaratıcı süreç ile birleşip, sinema diline uygun hale getirilmeye ...
    • Pasolini ve politik sinema 

      Eğilmezer, Sami Mert (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      `Pasolini ve Politik Sinema` başlıklı bu biyografik ve teknik tez çalışması; politika kavramının, felsefi ve etimolojik kökenlerini ve kısa tarihini inceledikten sonra politikanın sinema sanatına ve özel olarak İtalyan ...
    • Paternalist liderliğin çalışan performansına etkisinde iş ahlakının rolü 

      Aslan, Emirhan (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın temel amacı, paternalist liderliğin çalışan performansına etkisinde iş ahlakının rolünün olup olmamasının araştırılması ve bir etki varsa ne yönde olduğunun saptanmasıdır. Kamu çalışanları arasında yapılan ...
    • Paternalist liderlik ve örgüt kültürünün örgütsel sinizme etkileri: Fatih sağlık hizmet bölgesinde bulunan kamu ve özel hastanelerin karşılaştırılması 

      Güleç, Esendal (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-27)
      Sağlık sektörü insan hayatına yönelik hizmetlerin, tüm koşullarda kesintisiz olarak sunulduğu bir sektördür. İş dünyasında kişilerin performans, aidiyet, iş doyumu gibi bireysel verimlerine doğrudan etki eden faktörler ...
    • Patik 

      Kara, Güven (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETÇoğu zaman yaşadığımız hayatın kendimize ait olduğunu düşünürüz. İçinde yaşadığımız toplum tarafından belirlenen kişiliğimizi ve değerlerim¬izi sahipleniriz. Bu sahiplenme o kadar üst düzeyde bir duyguya dönüşür ki ...
    • Pazar odaklı örgütsel yetenekler, pazar odaklılık ve firma performansı arasındaki ilişki 

      Erdem, Sultan Begüm (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-30)
      Bu çalışmada genel olarak Kaynak Tabanlı Görüş ekolü, pazar odaklı örgütsel yetenekler ve pazar odaklılığın yüksek firma performansı elde etmek amacıyla uyumundan bahsedilmiştir. Bu kapsamda, firma pazar odaklı örgütsel ...
    • Pazar odaklılık ve pazarlama yeteneklerinin işletmelerin pazarlama performansına etkisi, ISO 1000 grubunda bir araştırma 

      Uyanik, Meziyet (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-08)
      Müşterileri tüm organizasyonel faaliyetlerin merkezine koyan pazar odaklı yaklaşım, üstün müşteri değeri yaratmak üzere gerekli davranış normlarını sağlayan organizasyon kültürünün bir parçasıdır. Kuşkusuz işletmeler bu ...
    • Pazar yönlülük ve bunun işletme performansına etkisi 

      Deniz, Damla (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-25)
      Günümüzde rekabetin yeniden tanımlanması ve içeriğinin değişmesi işletmeleri oldukça zorlamakta ve geçici başarılara değil kalıcı üstünlüklere odaklanmaları gerçeğini ortaya çıkarmaktadır. Özellikle de pazarlama konusunda ...
    • Pazarlama iletişimi açısından sivil havayolu işletmelerinin sosyal medya araçlarının kullanımına yönelik bir araştırma 

      Kalmaz, Ali (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-16)
      Pazarlama iletişimi üreticiden tüketiciye, tüketicinden de üreticiye olmak üzere çift yönlü bir iletişimi kapsamaktadır. Çevrimiçi ortamlarda dijital toplulukların etkileşimlerinden en iyi şekilde yararlanmak isteyen ...
    • Pazarlama inovasyonlarının algılanan değer, müşteri tatmini ve bağlılığına etkisi: GSM sektöründe bir araştırma 

      Özdemir, Aziz (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-14)
      Günümüzde hizmetlerin insan hayatının önemli bir parçası haline gelmesine paralel olarak, hizmet sunan firmaların da önemini artırmış; bunun sonucu olarak da hizmet sunumunda kullanılan inovasyonlar pazarlamada ayrı bir ...
    • Pazarlama stratejileri ve örgüt yapısının firma performansı üzerindeki etkileri 

      Maral, Serhan (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-30)
      Pazarlama, bugün var olan ulusal ve uluslararası şirketler için vazgeçilmez bir hizmet ve kar unsurudur. Tarihsel gelişimi boyunca firmaların pazarlama stratejilerinde önemli değişiklikler gözlemlenmekte olup günümüzde ...
    • Pazarlama ve pazarlama iletişiminde yöntem ve uygulamalar (Türk Hava Yolları örneği) 

      Bayrak, Fatima Zehra (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-21)
      Küreselleşme, iletişim teknolojisindeki gelişmeler, müşterilerin eğitim seviyelerinin artması gibi sebeplerle rekabet ortamında var olması zorlaşan işletmeler, geleneksel pazarlama yöntemlerinden ziyade modern pazarlama ...
    • Pazarlama yönetimi etkinliği ve uygulamada ölçülmesi 

      Sariçiçek, Burak (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-02)
      İşletmenin pazarlama çabalarını değerlendirmek ve geliştirmek için teşvik eden bir araç, pazarlama denetimidir. Pazarlama denetimi, pazarlama ilkeleri etkinliği ve verimliliği, stratejileri, uygulama faaliyetlerine karşılık ...
    • Pazarlama yönetimi kapsamında telekomünikasyon sektöründe gerilla pazarlama uygulamaları üzerine araştırma 

      Kirbaş, Bilgehan (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-11)
      Gerilla .pazarlama, .hedef .kitlenin .dikkatini .çekmek .için .minimum .pazarlama .yatırımları .ile .beklenmedik .zamanlarda .sıra .dışı .yöntemler .kullanılarak .yapılan .faaliyetler .ve .stratejiler .bütünü .olarak ...
    • Pazarlama yönetiminde sponsorluk faaliyetleri ve tüketici odaklı faaliyetlerin firmanın büyüme performansı üzerindeki etkisi 

      Çelik, Miray (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-11)
      Bir kurumun kendisini veya bir ürününü tanıtmak için başka bir kurum tarafından maddi bir karşılık beklemeksizin desteklenmesi anlamına gelen sponsorluk faaliyetleri, günümüzde rekabet avantajı kazanmak isteyen şirketler ...