Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Nazif
dc.contributor.authorSaleh, Sarhang Salahadin
dc.date.accessioned2020-12-04T09:32:47Z
dc.date.available2020-12-04T09:32:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-06-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/70947
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi (TKY) bu bağlamda önemli bir katalizör olarak değerlendirilmektedir. Bu nedenle TKY kavramı, başta politikacılar ve akademisyenler olmak üzere ticaret ve sanayi sektörlerinin tüm yönlerinin ilgisini çekmiştir. Bu alanda yayınlanan çok sayıda makale, kalite konularındaki yüksek seviyedeki ilginin kanıtıdır. Bu çalışma, TKY uygulamalarının çeşitli performans önlemleri, sebepleri ve Alhaj'ın Kürdistan bölgesi-Irak'taki TKY uygulamalarının engelleri üzerindeki etkilerini araştırmıştır.Bu Çalışma anket yönetemi kesit analizi kullanılarak uygulanmış,örneklem birimi belli bir plan seviyesinde tutulmüştur.Örneklem Kürdistan bölgesindeki Hac * Umre Genel Müdürlüğü üyelerinden oluşturulmuştur.Araştırma geçerli olan 50 anketle yapılmış.%78 oranında tatmin edici bir geri dönüş alınmıştır. Bu çalışma farklı TKY uygulamalarının farklı performans sonuçlarını önemli ölçüde etkilediğini göstermiştir. Üstelik, ofisin karşılaştığı başlıca engellerin, liderlik katılımının eksikliği, çalışanların bilinçliliği ve taahhüdü, uygun olmayan ofis yapısı ve kayaks yetersizliği olduğu sonucuna varılmıştır. Performansı artırmak için Alhaj'ın TKY'yi tüm değişkenlerle uygulamaya devam etmesi önerilir. Alhaj, TKY hizmetlerini iyileştirmeli, Alhaj yapısını geliştirmeli ve TKY uygulamalarının etkili bir şekilde uygulanmasını engelleyen engellerin üstesinden gelmek için kaynaklar sağlamalıdır.Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Örgütsel Performans, Hac ve Umre Genel Müdürlüğü
dc.description.abstractTotal Quality Management (TQM) is considered an important catalyst in this context. This is why the TQM concept has captured the attention of all sides of commerce and industry, as well as that of politicians and academics. The large number of articles being published in this area is a testimony to the high level of interest in quality issues. This study investigated impacts of TQM practices on various performance measures as well as the reasons and the barriers of the TQM practices of Alhaj office in Kurdistan Region-Iraq. We used a cross-sectional survey methodology in this study, and the unit of the sample was at the plant level. The sample was selected from the member office located in Kurdistan region. Current study obtained 50 usable questionnaires, with a satisfactory response rate of 78 percent. We conducted exploratory factor analysis and multiple regression analysis. This study has shown that different TQM practices significantly affect different performance outcomes. Results revealed that primary obstacles that the office faces were lack of leadership involvement, awareness and commitment of the employees, inappropriate office structure, and lack of the resources. It is recommended that Alhaj should continue implement TQM with all variables to improve performance. Alhag should improve services to TQM, enhance Alhaj structure, and provide resources to overcome the barriers that prevent effective implementation of TQM practices.KEY WORDS: Total Quality Management, Organization Performance, General Directorate of Haj and Umrahen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe impact of total quality management on the organization performance: An empirical study on the General Directorate of Haj and Umrah in Kurdistan Region - Iraq
dc.title.alternativeToplam kalite yönetiminin örgüt performansı üzerindeki etkisi: Irak Kürdistan Bölgesinde Hac ve Umre Genel Müdürlüğü'nde ampirik araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmNorthern Iraq
dc.identifier.yokid10149817
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462052
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess