بلاغة الخطاب في سورالطواسين
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
'Kur'an-ı Kerım'de Hitap Belagatı (Tasın Surelerı Örneğınde)' isimli çalışmada Tevâsîn sureleri ekseninde Kur'ân'daki hitap türlerinin belagî yönlerini açıklamaya çalıştık. Kur'ân'daki hitap türlerini üslub, belâgat, kullanım şekli ve çeşitliliği açısından araştıranlar Kur'ân'ın özgün yönlerini ve mucizevî yüzünü apaçık bir şekilde göreceklerdir. Bu özgünlük ayrı coğrafyalarda yaşayan farklı cins ve ırklara sahip muhatapların tümünü kapsamasıyla açıklanabilir.Ayetlerinin derinlemesine incelenmesi ve tefekkürle okunması durumunda Kur'âni hitapların çağrı ve davetinde kuşatıcı olduğu görülür. Şöyle ki Kur'ân, çağrılarını belli bir gruba, ırka millete, dine veya dile tahsis etmemiştir. Bilakis müntesibi oldukları dine ve ırka bakmaksızın âlemdeki tüm grupları kuşatmıştır.Ayrıca Yüce Allah Kur'ân'ın bazı ayetlerinde insanlığa genel ifadelerle hitap ettiği gibi başka ayetlerde özelde peygamberlere çağrıda bulunmuş veya insanları mümin veya inkarcı gibi belli gruplara ayırarak hitapta bulunmuştur. Diğer yandan münafıklara da işaretlerde bulunmuştur. Kur'ân'ın hitabındaki bu farklılığın hikmeti ayetlerinin irdelenmesi ile bilinebilir.Anahtar kelimeler: Belâgat, Hitap, Şairler, Karinca, Hikayeler. We have tried through this research to show the aspects of rhetoricalDiscourse in the Quran in Surah (Altawasin), who hopes the Qur'an discourse in its style and rhetoric, and in its management and diversification. Identified him a wonderful face of the Quran miracles, and special characteristics of the surah, Koranic of all types of the callers, of all races, and places, and boredom The Qur'an discourse, when we consider the verses of the Qur'an, we see that in its appeals and directives it is comprehensive: it did not make its appeal to a category without a class, a gender without a race, or a religion, but the discourse of the worlds of those who spoke to the diversity of their races, tongues and religions Which they condemn He addressed the people in general terms in some verses of the Qur'an, and addressed the prophets and messengers - peace be upon them - in some others, addressed the types of people of believers and infidels and polytheists, and referred to the hypocrites in other verses, and this is known to trace and extrapolate to the verses of the Qur'anKey expressions: Declaration, Speaking, Poets, Ant, Stories.
Collections