dc.contributor.advisor | Okçu, Veysel | |
dc.contributor.author | Eken, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:53:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:53:49Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/705721 | |
dc.description.abstract | İlkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüş ve beklentilerinin belirtilmesi bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Bunun için öncelikle geniş bir teorik çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır il merkezinde ilkokul ve ortaokulda görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem ise Random yöntemiyle Diyarbakır il merkezinde seçilen 20 ilkokul ve ortaokul oluşturmaktadır. İlkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşlerini belirlemek için Yasan (2012) tarafından geliştirilen, öğretmenlerin sendikalardan beklentilerini ölçmek için Tekeş (2010) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve LSD testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüşlerinde öğretmenler, sendikaların eğitim alanında gerekli olduğu ve eğitim çalışanlarını temsil ettikleri, üyelerin haklarını korumada her türlü riski aldıkları, sendikaların siyasi iktidara, partilere ve diğer toplum kuruluşlarına karşı bağımsız hareket ettikleri ancak öğretmenlerin sendikal faaliyetleri genel olarak yetersiz buldukları tespit edilmiştir. Ayrıca sendikalar, üyelerinin atanma, yer değiştirme ve mesleğinde ilerleme ilgili aktivitelere üyelerinin adil ve tarafsız yararlanmasını sağlamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sendikalar ilişkin görüşlerinde sendikaya üye olma durumu, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gözlemlenirken, cinsiyet ve branş değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin sendikalara ilişkin beklentilerinde öğretmenler kurum içi veya dışı yaşanan fiziksel/duygusal şiddet durumlarında, sendikaların üyelerine psikolojik ve hukuki destek hizmeti vermelerini istedikleri, sendikaların çeşitli konularda üyelerinin görüşlerini ve önerilerini almalarını bekledikleri, sendikalı olmanın toplumda mesleklerinin statüsünü artırdığı, kendilerine olan güvenlerini arttırdığı ve kendilerini güçlü hissettikleri, sendikalar üyelerine sendika faaliyetler ve mesleki alanlarıyla ilgili eğitimler vererek kendilerinin bilgilenmelerini istedikleri araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin sendikalar ilişkin beklentilerinde sendikaya üye olma durumu, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerinde anlamlı farklılıkların olduğu gözlemlenirken, cinsiyet ve branş değişkenlerinde göre ise anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.Anahtar kelimeler:Sendika, Sendikacılık, Öğretmen Sendikası, Öğretmen Görüşleri | |
dc.description.abstract | The basis of this research is based on the opinions and expectations of the first and secondary school teachers about the unions .It is made primarily for a wide range of theoretical work. It is tried to comrehend the situation and development of the unions.Therefore it has been considered the development of organizational features and functions of the teacher unions in Turkey, in America and in some European countries.Scanning model will be used in this research.The object of this research is made from the first and secondary school teachers work at the city center of Diyarbakır.Sampling will not be done.The Survey developed by Yasan (2012), and the questionnaire developed by Tekeş (2010), The answers of the teachers to the items of questionnaire's percentages and frequencies are shown.To compare the datas, t test the undirectional variance and LSD test analysis have been used. As a result of the teachers union observations on the teachers unions in education is necessary and training employees they represent, members protect the rights of all kinds of risks they take, trade unions, political power, political parties and other community organizations against the individual to act, but trade unions activities generally poor they have been identified. In addition, trade unions, the appointment of members, displacement and activities related to the progress of the members of the profession to ensure fair and equitable benefit they have been identified.unions in the opinions of teachers unions, seniority and education level was observed that while a significant difference in the variable, according to the results of research on gender and branch variables significant differences were found.As a result of the teachers union expectations for teachers in-house or non-experienced physical / emotional violence in the case of trade unions members, psychological and legal support services to the union members' opinions and suggestions to get the union to become a member in society, the profession's status increases, union membership confidence in ourselves increases and ourselves strong they feel, trade unions and professional areas related to trade union members by giving them training to ensure their knowledge is the result of research. unions in the expectations of the teachers unions, seniority and education level was observed that while a significant difference in the variable, gender, and no significant difference was observed in the variable branch.Key words: Trade Unions, Trade Unionism, Teacher Unions, Teachers Feedback | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüş ve beklentileri (Diyarbakır İli örneği) | |
dc.title.alternative | The first and secondary school teachers' perspectives and expectations on unions (Diyarbakır sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Unions | |
dc.subject.ytm | Education unions | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Unionism | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 10050998 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZİRVE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440004 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |