TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 271
-
Okul yöneticilerinin bilgi yönetimi becerilerinin örgütsel öğrenme düzeyi ve okul etkililiği ile ilişkisi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin bilgi yönetimi becerilerinin örgütsel öğrenme düzeyi ve okul etkililiği ile ilişkisini incelemektir. Bu nedenle cinsiyet, yaş, okul çalışma yılı ve müdürle çalışma yılı değişkenleri ... -
Yatılı bölge ortaokullarının işleyişine ilişkin öğrenci görüşleri (Hatay İli örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Yatılı Bölge Ortaokulları hakkındaki öğrenci görüşlerini incelemektir.Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Hatay ili Yatılı Bölge ... -
Özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada; özel ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ yeterliliklerinin, sınıf yönetimi becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada tabakalı örnekleme metodu uygulanmıştır. ... -
Sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerinin incelenmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Gaziantep ilinde yer alan Gaziantep Üniversitesi ile vakıf üniversitesi olan Zirve Üniversitesi'nin eğitim fakültesi sınıf öğretmenliğinde okuyan öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin ... -
Meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmada meslek liselerindeki yöneticilerin eğitim denetimi uygulamalarına ilişkin görüşleri ... -
Anadolu liselerinde etkili okul kavramının yönetici ve öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Liselerinde etkili okul kavramının yönetici ve öğretmen algılarına göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 öğretim yılında Batman il merkezinde 15 resmi, 3 özel Anadolu ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeylerinin değerlendirilmesi (Kişisel ve mesleki değerler-mesleki gelişim yeterlikleri) (Diyarbakır İl örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Fen Bilgisi öğretmenlerinin görüşlerine göre, Fen Bilgisi öğretmenlerinin kişisel ve mesleki değerler-mesleki gelişim alt yeterliliği bakımından öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeylerinin ... -
Gaziantep ilindeki okul müdürlerinin stratejik liderlik özelliklerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Gaziantep il merkezindeki okul müdürlerinin stratejik liderlik uygulamaları ile bu uygulamaları etkileyen etmenlere ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelindedir. ... -
Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sağlık ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Bismil İlçesi örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Diyarbakır ili Bismil ilçesinde bulunan ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, örgütsel sağlık ve örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki incelemiştir. Araştırma, tarama türünde betimsel ... -
İlkokul öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile stres arasındaki ilişki (Diyarbakır İli örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilkokul öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile stres arasında ilişki olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ... -
Öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin temel amacı öğretmenlerin duygusal zeka düzeyleri ile kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni Adana İli Ceyhan ilçesinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ... -
Uluslararası suçlarla mücadelede Uluslarası Ceza Mahkemesi`nin rolü
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, 2002 yılında kurulmuş olan Uluslararası Ceza Mahkemesi'nin uluslararası suçlar ile mücadelede rolüne değinilecektir. 11 Mart 2003 tarihinde çalışmaya başlayan ve merkezi Lahey'de olan ... -
Öğretmenlerin kişilik tipleri ile çatışma çözme stratejileri arasındaki ilişki
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin kişilik tipleri (A/B Tipi) ile iş arkadaşlarıyla çatışma durumlarında kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasında ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca öğretmenlerin ... -
İlkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüş ve beklentileri (Diyarbakır İli örneği)
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İlkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüş ve beklentilerinin belirtilmesi bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Bunun için öncelikle geniş bir teorik çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada ... -
4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ilkokul ve ortaokullardan oluşmaktadır. Bu çalışma ile ilkokullarda ve ortaokullarda eğitimde 4+4+4 düzenlemesinin işleyişi hakkında bu işi yapan okul yöneticilerinin ve ... -
İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul yönetme yeterliklerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim kurumları yöneticilerinin okul yönetme yeterliklerini gösterme düzeyleri, öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın ... -
Sosyal sermaye farkındalığı ile ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki Diyarbakır İli örneği
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ali Evren ARSLANOĞLUZirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıYüksek Lisans Tezi, 133 sayfa, Ağustos 2014Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. Veysel OKÇUÖZETBu araştırmanın amacı sosyal sermaye ... -
Ortaokul ve lise öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin incelenmesi: Batman İli örneği
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETORTAOKUL VE LİSE ÖĞRETMENLERİNİN İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: BATMAN İLİ ÖRNEĞİ Ahmet Sedat AYDIN Zirve Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 91 sayfa, Ağustos ... -
Denetimin sınıf öğretmenleri üzerinde oluşturduğu psikolojik baskının incelenmesi
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, eğitim denetmenlerin sınıf öğretmenleri üzerinde oluşturdukları psikolojik baskıyı belirleyerek, oluşan bu baskının ortadan kaldırılması için denetmenlerin ve öğretmenlerin yapması gereken davranışların ... -
Mevlana`nın eğitimde insan yetiştirme ve disiplin anlayışına yönelik bir araştırma: Okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri
(ZİRVE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mevlana, XII. yüz yılda yaşamış önemli bir düşünürdür. Çok yönlü kişiliği ile farklı konularda görüşler ortaya koyan, çok sayıda eseri olan Mevlana, aynı zamanda önemli bir eğitimcidir. Mevlana, hayatını yetişme ve insan ...