Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyik, Hayri
dc.contributor.authorKiran, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:34Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:34Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703396
dc.description.abstractBu çalışmada karayoluyla tehlikeli eşya taşınması hukuki sorumluluk açısından incelenmekte, bu taşımalar gerek ulusal gerek de uluslararası taşımalar açısından ele alınmaktadır.Çalışmamızın konusunu herhangi bir eşyanın değil, belli nitelikleri haiz olan tehlikeli eşyanın taşınması oluşturmaktadır. Nitelikleri itibariyle bu eşyaların taşınması hassasiyet arz ettiğinden tehlikeli eşya taşınması bir takım özel düzenlemelere tabi tutulmuştur. Mevzuatta özel düzenlemelerin bulunmadığı hallerde ise karayoluyla eşya taşımasına ilişkin genel hükümler uygulama alanı bulmaktadır.Tehlikeli eşyanın ilgili mevzuatta tanımlanmasından genellikle kaçınılmış olmakla birlikte, tehlikeli eşya; doğal özellikleri veya taşıma sırasındaki durumu sebebiyle genel emniyet ve düzeni, dolayısıyla insanların ve diğer canlıların hayatını ve beden bütünlüğünü, kendisi dışındaki eşyaların varlığını veya çevreyi tehdit eden her türlü katı, sıvı ve gaz halindeki nesneler olarak tanımlanabilir. Tehlikeli eşyalar katı halde olabileceği gibi belli sınırlara sahip olmak şartıyla sıvı veya gaz da olabilir. Sıvı veya gazlarda bu sınırlar içinde bulundukları kap, şişe, tüp, tanker vb. muhafaza malzemeleridir.Tehlikeli eşya taşınmasında taraflar için eşyanın teslim alınmasından eşyanın teslimine kadar taşıma sözleşmesinden doğan hak ve yükümlülükler söz konusudur. Ayrıca taşıyıcının tehlikeli eşya taşınmasında taşımanın temel sorunlarından olan hasar, ziya ve gecikmeden doğan sorumluluğu bulunmaktadır. Bunun yanında taşıyıcı tehlikeli eşya taşınmasında başka kişilerin fiil ve ihmallerinden sorumlu olabilmektedir.Her taşımada olduğu gibi tehlikeli eşya taşınmasında da yapılacak taşıma için başta taşıma senedi, yük senedi ve refakat bilgi ve belgeleri olmak üzere bir takım belgelerin kullanılması gerekmektedir. Tehlikeli eşya taşınmasında kullanılan bu belgeler taraflara kanıt ve ispat imkânı sağlar.Anahtar Kelimeler: karayoluyla tehlikeli eşya taşınması, eşya taşıma, tehlikeli eşya
dc.description.abstractIn this study the carriage of dangereous goods is examined from the perspective of civil responsibility. The carriage of dangereous goods is handled in terms of both national and international carriage. The subject of this study is not carriage of any goods, but the goods which have some certain qualifications as being dangereous. Because of these qualifications, carriage of these goods is substantially critical. Accordingly, the carriage of dangereous goods may be subject to special regulations. In the absence of specific legislation and regulations, the general provisions concerning carriage of goods are applied. The phrase `dangerous goods` is not defined in the relevant legislations, it may be defined as all types of solid, liquid and gaseous objects threatining public safety and order -apart from the carriaged body- and thus the life and physical integrity of human beings and other living beings, environment. Dangerous goods can be solid and liquid and in gaseous form provided that they have certain limitations. The limits for liquids and gases are conserved materials such as cap, bottle, tube, tank and so on.Parties involved in the carriage of dangerous goods are obliged to fulfill obligations under the contract of the carriage of the goods from the receipt to the delivery. In addition, the carrier is liable for main problems of the carriage of dangerous goods such as damage, loss and liability arising from delay. Besides, the carrier of dangerous goods may be responsible for the acts and negligence of other persons. As well as the other carriage types, there are some documents for the carriage of dangerous goods including consigment note, despatch note, accompanying information and documents. These documents provides the evidence and the opportunity of proving to the parties. This issue is evaluated in the third chapter of this study.Keywords: the carriage of dangerous goods, the carriage of goods, dangerous goodsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleKarayoluyla tehlikeli eşya taşınması
dc.title.alternativeCarriage of dangerous goods by road
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Hukuk Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Agreement Concerning the Carriage of Dangerous Goods by Road
dc.subject.ytmDanger
dc.subject.ytmLegal responsibility
dc.subject.ytmGoods transportation
dc.subject.ytmHighway transportation
dc.subject.ytmContract of carriage
dc.subject.ytmDangerous goods
dc.identifier.yokid10012178
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344629
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess