Evaluation of integration and interoperability opportunities of e-government projects concerning social work practice: An action research into Ministry of Family and Social Policies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de, vatandaşların sosyal refahının artırılması amacıyla, sosyal politikalar alanında doğrudan veya dolaylı olarak hizmet veren bir çok kurum ve kuruluş bulunmaktadır. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, konumu itibariyle ülkemizde sosyal politikaların merkezinde bulunmakla birlikte, verilen görevleri etkin bir şekilde yerine getirebilmek için sosyal alanla bağlantılı olarak hizmet veren diğer kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği içerinde çalışmak durumundadır. Bir biri ile bağlantılı alanlarda hizmet veren kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamanın etkin yollarından birisi de gelişen bilgi teknolojileri tarafından sunulan entegrasyon imkanlarıdır. Neredeyse bütün kamu kurum ve kuruluşları iş süreçlerinin yönetimini, entegrasyonlar için en uygun araçlar olan E-Devlet projeleri üzerinden yürütmekte, E-Devlet Kapısı üzerinden hizmetler sunmaktadır. Genellikle sistemler arası bilgi paylaşımı ve entegrasyonlar basit ve hızlı bir şekilde yürütülebilecek süreçler olarak görülmekte, fakat gerçekte ise, teknik sorunlar, idari süreçler ve kurumların birbirinin verisini anlamlandırarak kullanabileciği formata dönüştürebilmesi sancılı bir sürece dönüşebilmektedir. Bu araştırmanın amacı Bakanlık personellerinin perspektifinden sosyal politikalar alanında yapılan veri paylaşımları ve entegrasyonların faydaları ile birlikte zorluklarını ve başarıya ulaşmada anahtar noktaları ortaya koymaktır.Anahtar Kelimeler: Entegrasyon, Kurumlar Arası Veri Paylaşımı, E-Devlet, E-Devlet Kapısı, Sosyal Politika There are many Institutions and Ministries working on social welfare directly or indirectly, aiming to provide better life conditions for all citizens in Turkey. Although the center of the social policies is the Ministry of Family And Social Policies, the Ministry needs to work in cooperation with other government institutions and voluntary organizations in order to fulfill the tasks given. An effective way of coordinating the services provided by diversity of institutions is using integration opportunities presented by information technologies. Almost every institution use E-Government systems that are convenient means of integrations, for managing and organizing their business and E-Government Gateway for serving citizens. It is regarded as a straightforward process to integrate/communicate systems. But, in practice, beyond and besides the technical aspect, there exists difficulties about implementing the official prerequisites and to `understand` and convert the information of each other due to internally complex and unfamiliar organizational business rules. Aim of this research is to expose the key points and the problems of interagency information sharing and integrations in social service welfare besides the benefits, from the perspective of MoFSP members. Keywords: Integration, Interagency Information Sharing, E-Government, E-Government Gateway, Social Policy
Collections