1980 sonrası çocuk edebiyatı literatüründe illüstrasyon uygulamaları ve çocuğun yaratıcılığını tetikleyici deneysel bir çalışma
dc.contributor.advisor | Bulut, Gören | |
dc.contributor.author | Dinç, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:10:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:10:06Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700341 | |
dc.description.abstract | Eğitim alanında çocuklara yönelik edebiyatın önemli bir yeri vardır.Somuttan soyuta geçiş aşamasında sözcüklerle kurulan öyküsel kurguya eşlik edenillüstrasyonlar, edebiyatın bu eğitsel tarafına oldukça renkli ve eğlenceli bir yankatmaktadır.Üç bölümden oluşan bu çalışmada, öncelikle illüstrasyon üzerine literatürtaraması gerçekleştirilerek, illüstrasyon kavramı genel bağlamda ele alınmıştır.Çizilen bu genel çerçeve bağlamında çocuk edebiyatında kullanılagelenresimli kitaplar araştırılmış ve özellikle çocuk kitaplarına yönelik pedagojik anlamdayapılan çalışmalar değerlendirilmiştir.Literatür taraması ile oluşturulan teorik alt yapı üzerine, çocuk oyunu yazarıve yönetmeni Ömer Kaya tarafından 7-13 yaş aralığındaki çocuklara yönelik yazılan'Pertik Hayallerini Kurtarıyor' adlı tiyatro oyunu Günce Şeker tarafından öyküformatına dönüştürülmüştür. Öykü formatına dönüştürülen metin için illüstrasyonönermeleri yapılmış ve bir çocuk kitabı yaratılmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Resimli Çocuk Kitapları, Çocuk Edebiyatı, İllüstrasyon,İllüstrasyon Tarihi, Kitap Süsleme Sanatları. | |
dc.description.abstract | Children literature has an important place in the field of education.Illustrations that accompany the narrative fiction at the stage of passing fromconcrete to abstract add fun and colorful side to children literature`s educational part.This dissertation consists of 3 chapters. First of all, a literature review basedon illustrations has been conducted and then the illustration concept has beendiscussed in general.Secondly, in the context of the general framework, picture books that arebeing used in junior literature were researched and pedagogical studies that areespecially children's books-oriented were evaluated.Besides the theoretical background that has been formed with the literaturereview, this dissertation includes a book design and illustration suggestions for abook by Günce Şeker that has been adapted from the theatre play for children from 7to13 called 'Pertik Hayellerini Kurtariyor' by a children's play writer and directorÖmer Kaya.Key Words: Illustrated children's books, Children's Literature, Illustration,Illustration History, Decorative Arts Books. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1980 sonrası çocuk edebiyatı literatüründe illüstrasyon uygulamaları ve çocuğun yaratıcılığını tetikleyici deneysel bir çalışma | |
dc.title.alternative | Illustration practises in children's literature after the 1980's and experimental study on triggering children's creativity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Illustrative illustration | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Ornamentations | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Illustrated children books | |
dc.identifier.yokid | 10105494 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425129 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |