dc.contributor.advisor | Güngör, Ahmet Şefik | |
dc.contributor.author | Amaç, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T12:09:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T12:09:25Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/699883 | |
dc.description.abstract | Filmlerde opera müziklerinin kullanılması, dramatik anlatı yapısının etkisini artırabilmek / yoğunlaştırabilmek için kullanılmaktadır. Bu şekilde anlatıyı oluşturan pek çok faktör, etkinliğini arttırabilmektedir. Bu şekilde tema, karakter özellikleri ve çatışmayı besleyen unsurların etki gücünün artırılması beklenmektedir.Sinema sanatında sesin kullanımı, sessiz sinemadan sesli sinemaya geçişle birlikte yoğun olarak kullanılmaktadır. Öyle ki, bazı popüler filmler müzikleriyle tanınır, film için düzenlenene soundtrack albümleri, filmden ayrı olarak alıcı bulur. Opera müzikleri, sanatsal anlatımın belki de en yüksek formu olarak tanımlanmaktadır. Bu yüzden, filmlerde opera müziklerinin kullanımı, sanatsal / estetik anlamda filmi besler, onu estetik anlamda üstün bir noktaya taşır.Sanatçının bir filmde özellikle vurguda bulunmak istediği, anlatısal anlamda desteklemek istediği durum, tema, karakter ve çatışma özellikleri, opera müziklerinin kullanımı ile yüksek kültür ürünü düzeyine ulaşmaktadır. Bu bağlamda operanın insan ruhunun derinliklerine doğru yaptığı yolculuk, sinemasal anlatının desteği ile ifade bulur. Çalışmada, uygulama olarak çekilen filmin estetik yetisini kuvvetlendirmek ve çalışmada yer alan tema, karakter ve çatışma özelliklerini desteklemek amacıyla kullanılan opera müziğinin, sinema sanatındaki tarihsel gelişimi, sessiz filmden başlayan serüven içinde değerlendirmeye alınmıştır. Böylece opera müziğinin sinema sanatı içerisindeki varlığı tanımlanmıştır. Bu kullanımın altyapısını oluşturabilmek için de, daha önce popüler örneklerde karşılaşılan opera müziklerinin güncel uygulamalardaki teorik altyapısı irdelenmiştir. Böylece, şu ana kadar yapılmış olan uygulamalar ile, çalışmada sonucunda hayata geçen uygulama arasındaki paralellikler, farklılıklar ve estetik yapı arasında bir bağlantı kurulma yoluna gidilmiştir. | |
dc.description.abstract | The use of opera music in the movies, the effect of the dramatic narrative structure is used for yoğunlaştırabilmek/increase. In this way, a lot of factors that make up the narrative, and cause the effectiveness. In this way, theme, character traits and the effects are expected to increase the power of the elements that feed the conflict. The use of sound in cinema, accompanied voice to the movies from the silent film extensively. So much so, that some popular movies music arranged for the film soundtrack albums, known from the film finds the buyer separately. Opera music, defined as the highest form of artistic narrative perhaps. Therefore, the use of opera music in films, artistic/aesthetic sense her aesthetic sense film nourish carries a superior point,. Especially in a film tribute to the artist's narrative sense, want to want to support status, theme, character and conflict features, opera music reaches a level of high culture with the use of the product. In this context, the opera into the depths of the human soul journey, with the support of the narrative cinematic expression. In the study, the implementation of the power of the film's aesthetic taken located intensify and study theme, character and conflict property is used to support its historical development in the art of opera music, cinema, silent films were taken into consideration in the beginning of the adventure. Thus the art of opera music is defined by the presence within the cinema. In order to create the infrastructure of this use, previously popular examples of applications of theoretical music opera encountered engine is scrutinized. Thus, applications that have been made so far as a result of the study, with Parallels between the last application to life, a connection between doing and aesthetic differences in the vowel. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Sinemada opera müziği kullanımı | |
dc.title.alternative | The use of opera music in the movies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Opera | |
dc.subject.ytm | Film music | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 10142358 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454292 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |