Halide Edib Adıvar ve Halide Nusret Zorlutuna`nın eserlerinde öğretmen ve eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, insan hayatının her safhasına yayılmış önemli bir süreçtir. Eğitimsayesinde insan kendini yeniler, değişen çağ şartlarına ayak uydurabilir, çevresi ileiyi ilişkiler kurar, kısacası hayata hazırlanır.Edebiyat ile toplum hayatı arasındaki yakın ilişki, aynı zamanda toplumsalbir olgu olan eğitimin edebiyat eserlerine yansımasını da kaçınılmaz halegetirmiştir. Halide Edib Adıvar ve Halide Nusret Zorlutuna da eserlerinde eğitimve öğretmenlik konusuna değinen iki önemli yazarımızdır. Her ikisi deöğretmenlik yapmış olan bu yazarlar, meslekû tecrübelerinden yola çıkarakyazdıkları eserlerinde, günümüzde de devam eden eğitim sorunlarınadeğinmişlerdir. Bu yazarların eserlerinde, iyi bir öğretmenin nitelikleri veöğretmen öğrenci ilişkisi geniş yer tutmaktadır. Her iki yazar da eğitime sadeceokul eğitimi açısından bakmamış, okul dışında bireyin eğitimine de yervermişlerdir. Özellikle kadının ve çocuğun eğitimi, Halide Edib ve HalideHusret'in üzerinde durduğu iki önemli konudur.Yatılı okullar, üniversitelerin sorunları, yabancı okullar, okul eğitimisonucunda meslek edinme, din eğitimi ve genel olarak eğitimin sonuçları HalideEdib ve Halide Nusret'in üzerinde durdukları diğer konulardan bazılarıdır.Araştırmanın sonuç kısmında, Halide Edib Adıvar ve Halide Nusret Zorlutuna'nınyetişme tarzlarındaki ve eğitim ve öğretmen konusuna bakışlarındaki benzerlik vefarklılıklar tespit edilmiştir.Her iki yazar da, yaşadıkları dönemlerde eğitim sahasındaki aktifhizmetleriyle, bugün ise eserlerindeki fikirlerle günümüz eğitim anlayışına veöğretmenlik mesleğinin özelliklerinin belirlenmesine büyük katkıdabulunmuşlardır.ANAHTAR KEL MELER: Eğitim, öğretmen, öğrenci, kadının eğitimi. Education is an important process that is spread out every stage of human life.Thanks to training someone renews oneselfi is able to keep in step with changingtime condition, establishs good relations with surroundings, in brief he gets readyto life.Close relationship between literature and society life, however, bringseducation of being a social fact is reflected on literature works to inevitable state.Also Halide Edib Adıvar and Halide Nusret Zorlutuna are valuable writers whomention about education and teaching topic in their works. Both of these writers,who did teaching, refer to education problems, which also continues in these days,in their works by way of their professional experiences. In these writers works,qualities of a good teacher and teacher-student relation have an important place.Both writers pay attention to education not only from paint of view schooltraining, but also discuss someone?s training outside of school. Especially, womanand child training, which Halide Edib and Halide Nusret give a lot of attention, aretwo important topics.Boarding schools, universities problems, foreign schools, getting an occupationin the end of schools, getting an occupation in the end of school training, religiontraining and in general education outcomes are some of topics which Halide Ediband Halide Husret give a lot of attention. At conclusion part of the study, it isdetermined similarities and differences about Halide Edib Adıvar and HalideNusret Zorlutuna?s raising style, their point of view education and teaching.Both of writers assist in determining characteristics of teaching occupation andtoday?s education understanding by the way of either their active duty oneducation stage along their life span and today also thoughts in their works.KEY WORDS: Education, teacher, student, woman training.
Collections