Reading marerial culture: An analysis of design as cultural form
dc.contributor.advisor | Mutman, Mahmut | |
dc.contributor.author | Timur, Şebnem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:14:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:14:07Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69484 | |
dc.description.abstract | ÖZET OZDEKSEL KÜLTÜRÜ OKUMAK: KÜLTÜREL BİR BİÇİM OLARAK TASARIM ANALİZİ Şebnem Timur Grafik Tasarım Bölümü Doktora Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Mahmut Mutman Ocak, 2001 Bu çalışmanın amacı, ürün biçiminin nasıl anlam taşıdığı ve de bu anlamın nasıl bir kültürel bilgi veya iz olarak nesneye yansıdığını ve yansıyabileceğini araştırmaktır. Nesnenin okunması 'günlük hayatın özdeksel kültürü' olarak isimi endirilebilecek bir çerçevede gerçekleşmektedir. Tasarımı modernitenin bir ürünü olarak konumlandırıp tanımlayarak, çeşitli ürün kategorileriyle, bunlara bağlı olarak, bir olasılık olarak modern özne ve onun nesneler dünyasıyla olan bireysel ilişkisi tartışılmaktadır. Son olarak, bu son ulaşılan kimlik kavramından hareketle, Türk çaydanlık seti ve nargile, modernite ve geleneğin dinamikleri içinde, kültürel ritüelleri şekillendiren mekanizmaları ve kuvvetleri sergilemeleri açısından daha derin bir analizin konusu olarak seçilmişlerdir. Anahtar Sözcükler: Tasarım, Özdeksel Kültür, Nesneler, Gelenek, Modernite, Kimlik, Türk Çaydanlık Seti, Nargile. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT READING MATERIAL CULTURE: AN ANALYSIS OF DESIGN AS CULTURAL FORM Şebnem Timur Ph. D in Graphical Arts Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mahmut Mutman January, 2001 The aim of this study is to explore the possibilities of how the product form conveys meaning, and then how this meaning can be the bearer of any kind of cultural information or inscription upon the object. The reading of the object is discussed within the framework that can be named as the 'material culture of the everyday.' Situating and defining design as a product of modernity, specific categories of objects and related theories about the possibility of 'the modern subject and his subjective relation with the world of objects is discussed. Last of all, following the route of identity, the Turkish tea-pot set and water-pipe is chosen for a deeper analysis for demonstrating the mechanisms or forces that shape these objects of cultural rituals within the dynamics of tradition and modernity. Keywords: Design, Material Culture, Objects, Tradition, Modernity, Identity, Turkish Teapot Set, Water Pipe. m | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Reading marerial culture: An analysis of design as cultural form | |
dc.title.alternative | Özdeksel kültürü okumak: Kültürel bir biçim olarak tasarım analizi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Traditions | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Teapot | |
dc.subject.ytm | Water pipe | |
dc.subject.ytm | Modernity | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.identifier.yokid | 105584 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 103691 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |