An Analysis of preference formation in introductory design education scores of the students in interior architecture education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TASARIM EĞİTİMİNE GİRİŞTE TERCİH OLUŞTURMA ÜZERİNE BİR ANALİZ Hüseyin Tolga Koyuncugil İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Dr. Sibel Ertez-Ural Eylül, 2001 Temel tasarım eğitimi, tasarım öğrencilerinin daha sonraki eğitim ve meslek yaşamları için bir temel oluşturmaları beklenen önemli bir deneyimdir. Ayrıca bu süreçte öğrenciler, tasarım ürününün niteliğinde belirleyici olan, tasarımın görsel yönüyle ilgili tercihlerini de oluşturmaya başlarlar. Temel tasarım eğitiminde yöntem sosyal etkileşime dayalıdır. Ancak, sosyal tercih kuramı temel tasarım eğitiminin hedeflediğinin aksine, sosyal etkileşimin bireylerin benzer tercihler oluşturmalarına neden olacağını savunur. Bu çalışma esas olarak temel tasarım öğrencilerinin tasarım tercihlerinin oluşmasında temel tasarım stüdyosundaki sosyal etkileşimin olası etkilerini araştırmaktır. Bu anlamda Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü, temel tasarım öğrenci ve eğiticilerinin tasarımın görsel yönüyle ilgili tercihleri incelenmiş ve irdelenmiş, tasarım eğitimine girişte izlenen yöntemin temel tasarımın diğer hedefleriyle tutarlılığı ve temel tasarım eğitimi ile ilgili olarak oluşturulmuş bir takım ortak kanıların geçerliliğini tartışmaya açmak amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlan, öğrencilerin eğiticilerle girdikleri sosyal etkileşim ve algılama eğilimlerinden dolayı benzer tercihler oluşturduklarını ve temel tasarım eğitiminin hedeflediği ile çelişkili bir durumun olduğunu göstermektedir. Anahtar Sözcükler: Temel Tasarım, Sosyal Etkileşim, Tercih Oluşturma IV ABSTRACT AN ANALYSIS OF PREFERENCE FORMATION IN INTRODUCTORY DESIGN EDUCATION Hüseyin Tolga Koyuncugil M.F.A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Dr. Sibel Ertez-Ural September, 2001 Basic design education is an important experience for design students, since they are expected to construct a basis for their further education and future career, and there are several objectives in basic design education to construct this basis. Moreover, during basic design education students begin to form their preferences on visual aspects of design which will determine the quality of design product. The methodology of basic design education is based on social interaction. However, social choice theory assumes that social interaction between people will result with similar preferences of individuals, as opposite to the objectives of basic design education. Thus, the main concern of this study is to investigate probable effects of social interaction in basic design studio on preference formation of basic design students in the case of Interior Architecture and Environmental Design department of Bilkent University to open up a discussion on the relevancy of basic methodology to its objectives, and the validity of the common consents of basic design education. The results of the research show that students form similar sets of preferences because of their social interaction with instructors and their perceptual tendencies, and this manifests a situation contradicted with the objective of basic design education. Keywords: Basic Design, Social Interaction, Preference Formation iii
Collections