İlköğretim öğrencilerinde tarihsel önem ve anlamlılık kavramının gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinde tarihsel önem ve anlamlılık kavramının gelişimini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda İlköğretim altıncı ve sekizinci sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersleri kapsamında sunulan tarih konularına yükledikleri önem ve anlamlılığın hangi düzeyde olduğu ve adı geçen dersler kapsamında sunulan tarih konularına atfedilen önem ve anlamlılık bakımından altıncı sınıf öğrencileri ile sekizinci sınıf öğrencileri arasında anlamlı bir fark var olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı da öğrencilerin tarih konularına atfettikleri önem ve anlamlılıkla ilgili gerekçelerini ortaya çıkarmaktır.Araştırma kapsamında konuyla ilgili anket ve görüşme formu hazırlanmış, Uşak ilinde bulunan üç ilköğretim okulunda altıncı ve sekizinci sınıfa devam eden toplam 300 öğrenciye anket ve gönüllük esasına dayalı olarak seçilen 12 öğrenciye de görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin hangi önem ve anlamlılık atfettikleri tarih konularının Osmanlı Tarihi, Hunlardan Büyük Selçuklulara Türk Tarihi ve İslam Tarihi olarak belirlenmiştir. Diğer yandan görüşmelere katılan öğrencilerin önemli ve anlamlı gördükleri tarih konularına neden bu nitelikleri atfettiklerini gerekçelendirme hususunda zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, înkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Kavram Öğrenme, Kavram Öğretimi, Tarihsel Önem ve Anlamlılık, The aim of this study is to determine the development of the concept of historical significance in upper primary school students. For this purpose, it was firstly aimed to find out the level of historical significance attributed to topics or content presented either in upper primary Social Studies or History of the Republic of Turkey and Kemalism courses by sixth and eighth grade upper primary school students. The second aim of the study was to asses whether there is any statistically significant difference between the level of attributing significance to historical content by the grade six and grade eight students. The third aim was reveal the motives and justification behind students? significance attributed by students to those historical topics or content. Two versions of a questionnaire and and an interview form were developed by the researcher as data collection tools. After the piloting, the questionnaire was applied to 300 students randomly selected from three schools in Uşak provice. The twelve students equally selected from the three schools on the basis of being voluntary to participate in the study were interviewed. The findings point out that upper primary school students attribute the most significance to Ottoman History, Turkish History from theHuns to the Great Seljukians and Early Islamic History. Besides, it was find out that upper primary school students experience difficulties while trying to explain their motives behind the process of attributing significance to those topics and justifing their view points.Keywords: Social Studies, History of Turkish Republic and Kemalism, Concept learning, Teaching concepts, Historical significance.
Collections