Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Murat
dc.contributor.authorGürbüz, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:15Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691359
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinde SQ4R tekniğinin okuduğunu anlama becerisine etkisini incelemektir. Araştırma ülkemizde SQ4R tekniği ile ilgili daha önce yapılan deneysel bir çalışmaya rastlanmaması nedeniyle önemlidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Uşak İli merkezindeki Atatürk İlkokulu'nda öğrenim gören iki farklı şubeden toplam 57 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada deney (n=27) ve kontrol (n=30) grubu olarak iki ayrı sınıf alınmış ve ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda toplam 10 hafta SQ4R tekniği kullanılarak Türkçe dersleri işlenmiş, kontrol grubunda ise öğrenci ders, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı kullanılarak dersler yürütülmüştür. Deney grubuna SQ4R tekniği uygulandıktan 4 hafta sonra araştırmacı tarafından kalıcılık testi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan okuduğunu anlama becerisi başarı soruları kullanılmıştır. Bu sorular deneysel işlemden önce her iki gruba da uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, Kruskal Wallis-testi ve Mann-Whitney U testi yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin okuduğunu anlama başarılarına ilişkin deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin okudukları sayfa sayısı, aile gelir düzeyi, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenleri okuduğunu anlama becerisini etkilemektedir. Bilgisayara sahip olma durumu, eve günlük dergi ve gazete alınması gibi değişkenlerin okuduğunu anlama becerisine herhangi bir etkisinin olmadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe eğitimi, SQ4R tekniği, okuduğunu anlama, okuduğunu anlama stratejileri
dc.description.abstractThe purpose of this study is researching effect of sq4r technique's on 4'Th grade student's reading and comprehension skills. There was no experiential study about sq4r technique's implementation on reading and comprehension; by this case study is important. Research group composed by 57 students who are going to Atatürk Primary School in Uşak. Experimental group comprised by 27 students and control group comprised by 30 students within same features. Study designed as experimental pre-test and post-test control group. In experimental group, Turkish lessons were taught totally 10 weeks with SQ4R technique, in the other hand, in control group, lessons were held with student's lesson and work book and teacher's guide book. A permanency test that developed by researcher was applied after carrying SQ4R technique out for 4 weeks. In research, reading comprehension skills achievement tests those prepared by researcher were used for data collect instrument. These tests were applied to both groups before experimental procedure. In order to analyze data t- test, Kruskal Wallis and Mann-Whitney U test were applied.According to research's results, a significant difference was found in experimental group's favor regarding reading comprehension achievement. The number of pages those read by students, family's income level, mother's education level and father's education level variances are affecting to reading comprehension skills. Variations like computer ownership status, buying daily newspapers and magazines aren't effective on reading comprehension skills.Keywords: Turkish education, SQ4R technique, reading comprehension, reading comprehension strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde SQ4R tekniğinin okuduğunu anlamaya etkisi
dc.title.alternativeSQ4R technique's effect on 4'th grade student's reading & comprehension skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmSQ4R method
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10046214
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370457
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess