1957-2013 yılları edebiyat ders kitaplarında yer alan divan edebiyatı örneklerinin eğitim öğretim açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Pulat, Ali | |
dc.contributor.author | Efe, Fatma Zehra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:56Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691126 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmayla 1957'den itibaren edebiyat müfredat programı çerçevesinde yayımlanan lise edebiyat ders kitaplarındaki divan edebiyatı örneklerinin tasnifini yapmak, buradan hareketle bu örneklerinin eğitimdeki kullanış biçimlerini ve ders kitaplarındaki örneklerin hem edebiyat hem de Türkçe eğitim ve öğretiminde daha verimli bir şekilde nasıl ele alınması gerektiğini belirtmek amaçlanmıştır. Kitaplarda yer alan divan edebiyatı örneklerinin, metnin kitaba alınış sebebi, hazırlık çalışmaları, sorular, sözcük çalışmaları ve açıklamalar gibi metin üzerinde yapılan çalışmalara göre değerlendirilmiştir. Bu eserlerin, incelenen ders kitaplarında nasıl ele alındığı, ne gibi çalışmalarla öğrencilere kavratılmaya çalışıldığı ortaya konulmuştur. Çalışma boyunca elde edilen bilgilerden yola çıkılarak, edebî metinlerin seçimi ve metin üzerinde yapılan çalışmalarla ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe, Edebiyat eğitimi, Ders Kitabı, Divan Edebiyatı. | |
dc.description.abstract | From 1957. With this study Literature Curriculum published in the framework of high school literature classes to the classification divan literature examples in the book it is intended to indicate that thus usage forms of the education of these examples and lessons and literature as well as the examples in the book in the Turkish education and training should be how to more efficiently handle . Book in one of the examples of Ottoman literature, the reason for receipt of text books, preparatory work, questions, words such as studies and descriptions are evaluated based on the study of texts. These works, how it is dealt with in the review of textbooks to students what kind of work was put out to try to touch . Starting from the information obtained during the study, the choice of literary texts and texts about the work carried out and the results are given to the proposal.Key words: Turkish Language, Literature, training, textbooks, the Divan Literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 1957-2013 yılları edebiyat ders kitaplarında yer alan divan edebiyatı örneklerinin eğitim öğretim açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | 1957-2013 years located the aimless divan literature literature investigation of instances of academic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Divan literature | |
dc.subject.ytm | Teaching literature | |
dc.subject.ytm | Literature education | |
dc.identifier.yokid | 10121622 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442924 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |