Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin ve fen öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gürbüz, Fatih | |
dc.contributor.author | Arici Dağ, Semanur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:07:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:07:22Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69049 | |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmelerin büyük bir hızla devam etmesi, hayatın her alanında bu gelişmelerin etkisinin görülmesini beraberinde getirmektedir. Fen bilgisi de bu alanlardan biridir ve böylece fen ve teknoloji okuryazarlığı konusu önem kazanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimine yönelik tutum ve temel fen okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesi ve fen öğretimine yönelik tutum ve temel fen okuryazarlığı arasındaki ilişkinin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacı olarak belirlenmiştir. Bu amacın gerçekleştirilmesi için 198 kişinin katılım gösterdiği bir araştırma uygulaması yapılmıştır. Veri toplama aracı üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların kişisel bilgilerini belirlemek üzere Demografik Bilgi Formu, ikinci bölümde Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği ve üçüncü bölümde Temel Fen Okuryazarlığı Testi olmak üzere toplam 112 soru katılımcılara yöneltilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre temel fen okuryazarlığı ile fen öğretimi arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Dolayısıyla sınıf öğretmeni adaylarının temel fen okuryazarlığının artması ile birlikte fen öğretimine yönelik tutumları da olumlu yönde gelişmektedir.Anahtar Kelimeler: Fen, sınıf öğretmeni adayları, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen öğretimi. | |
dc.description.abstract | Continuation of technological development rapidly, it brings out effects of these developments in all areas of life. Science is one of these areas, soscience and technology literacy has mattered. The main purpose of this study was to determine the level of classroom teacher can didates' attitude intended science teaching and basic science literacy level and to determine the relationship between attitude intended science teaching and basic science literacy. To achieve this purpose, it has been performed a survey application which including 198 participants. The survey application consists of three parts. In first part the Demographic Information Form to determine the personal information of the participants, in second part Attitude Scale intended for Science Teachingand in third part Basic Science Literacy Test, a total of 112 questions was asked. According to results there are positive relations between basic science literacy and science teaching. There fore, the attitudesint ended for science teaching positively have been developing as well as increase of basic science literacy.KeyWords: Science, classroom teacher candidates, science and technology literacy, science teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeylerinin ve fen öğretimine yönelik tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating science and tecnology literacy levels and attitude intented for science teaching of classroom teachers candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-15 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10247747 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAYBURT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571830 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |