Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini kolay ulaşılabilirlik yöntemi ile belirlenen 560 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların 341'i (%60.9) kadın; 219'u (%39.1) erkektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerini belirlemek için `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği`, derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim düzeylerini belirlemek için ise `Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği` kullanılmıştır. Ayrıca demografik veriler `Kişisel Bilgi Formu` aracılığıyla toplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelemek amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) tekniği ve Tukey testi tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik ve derste teknoloji kullanımına ilişkin eğilim düzeylerinin yüksek olduğu ve değişkenler arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan, sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları fakülteye ve bilişim teknolojileri ile ilgili bir hizmetiçi eğitime/seminere katılıp katılmamalarına göre farklılık göstermediği ancak yaşlarına ve bilişim teknolojileri konusunda kendilerini yeterli görüp görmemelerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Derste teknoloji kullanımına yönelik eğilim düzeylerinin ise cinsiyetlerine, bilişim teknolojileri konusunda kendilerini yeterli görüp görmemelerine ve bilişim teknolojileri ile ilgili bir hizmetiçi/seminer eğitime katılıp katılmamalarına göre farklılık göstermediği ancak yaşlarına, mezun oldukları fakülteye ve yeniliği benimseyen kategorilerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili alan yazın ışığında tartışılarak, gelecekte gerçekleştirilebilecek araştırmalara önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to investigate the relationship between the individual innovativeness and tendency for technology use of primary school teachers in terms of different variables. The sample of the study consisted of 560 primary school teachers determined by convenience sampling. 341 (60.9 %) of the participants were female; 219 (39.1%) were male. Descriptive relational survey research design was used in the study. `Individual Innovativeness Scale` was used to determine the level of individual innovativeness of classroom teachers and `Tendency Scale for Technology Use inClass` was used to determine the level of for technology use in class. In addition, demographic data were collected via `Personal Information Form`. Pearson Product Moment Correlation Coefficient, t test, one-way analysis of variance (ANOVA) technique and tukey test were used to examine the relationship between the individual innovativeness levels of primary school teachers and their tendency to use technology in the classroom. As a result of the study, it was determined that the level of individual innovativeness and the tendency for technology use in class of primary school teachers' were high and there was a positive correlation between the variables. On the other hand, it was found that the level of individual innovativeness of the primary school teachers did not differ according to their gender, the faculties they graduated from, and whether or not they attended a inservice training/seminar in information technologies, but differed according to their age and whether they see adequate themselves about information technologies or not. It was also determined that the tendency for technology use in class level of participants differed according to their gender, whether they see adequate themselves about information technologies or not and whether they participated in a inservice training/seminar related to information technologies, but differed according to their age, the faculty they graduated, and the categories of ınnovativeness. The findings were discussed in the light of the related literature and suggestions were made for future researches.
Collections