Browsing TEZLER by Title
Now showing items 452-471 of 805
-
Odunpazarı ve Tepebaşı ilçelerinin (Eskişehir) beşeri ve ekonomik coğrafyası
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu eserde İç Anadolu Bölgesi'nin Yukarı Sakarya Bölümü'nde yer alan Odunpazarı ve Tepebaşı ilçelerinin (Eskişehir) idari sınırları dâhilindeki sahanın Beşeri ve Ekonomik Coğrafya özellikleri araştırılmıştır. ... -
Okul güvenliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-13)Bu çalışmada okul güvenliğinin okul yöneticisi, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma betimsel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında ... -
Okul müdürlerinin etik liderlik davranış düzeylerinin incelenmesi (Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Uşak ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı kamu ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin etik liderlik düzeylerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ile ilköğretim okulu müdürlerinin etik ... -
Okul müdürlerinin kullandıkları etkileme taktikleri ile öğretmenlerin işe tutkunluk düzeyleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-29)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin kullandıkları etki taktikleri ile öğretmenlerin işe tutkunluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2018 – 2019 öğretim ... -
Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları (Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Uşak ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynaklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Güç kaynaklarından, yasal güç, zorlayıcı ... -
Okul müdürlerinin liderlik rollerini sergileme düzeylerinin kurum kültürüyle ilişkisi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim okul müdürlerinin liderlik rollerini sergileme düzeylerinin kurum kültürüyle ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2009?2010 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki 40 ilköğretim okulunda ... -
Okul müdürlerinin öğretmenleri motive etme yaklaşımları(Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, kamu ilköğretim okulunda görevli öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin uyguladıkları motivasyon yaklaşımlarını belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, okul müdürlerinin uyguladıkları ... -
Okul müdürlerinin sahip olduğu feminen maskulen özelliklerin okul yaşam kalitesine etkisi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, eğitim yöneticilerinin sahip oldukları feminen ve maskulen özellikler ile bu özelliklerin okul yaşam kalitesine nasıl yansıdığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmanın birinci bölümünde ... -
Okul öncesi çocuklarda uygulanan hareket eğitimi programının çocukların yaratıcı davranışlarına etkisinin incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-09)Bu araştırmanın amacı, 4-5 yaş okul öncesi çocuklarda uygulanan hareket eğitimi programının çocukların yaratıcı davranışlarına etkisini incelemektir. Araştırmagrubunu Uşak İl merkezindeki anaokullarında okuyan, 4-5 yaşlarında ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının bilgi iletişim teknolojilerini kullanma durumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-25)Teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerin teknolojiye bakışları, ilgileri ve kullanımsüreleri gibi bazı durumları etkilemektedir. Gelecekte teknoloji kullanımının hayatımızdakiyerinin daha fazla olacağı bir gerçektir. ... -
Okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan öğrenciler ile 3-4 yaşlarında başlayan öğrencilerin öz bakım becerilerinin veli görüşlerine göre incelenmesi: Uşak ili örneği
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan çocuklar ile 3-4 yaşlarında başlayan çocukların öz bakım becerileri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı veli görüşlerine göre incelenmiştir.Araştırma ... -
Okul servis araçlarının değerlendirilmesi Uşak ili örneği
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-30) -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-01)Bu araştırmanın amacı Manisa ili Salihli İlçesinde bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgütsel değişim sinizmi düzeylerini; iş doyumu düzeylerini; değişim sinizmi ... -
Okul yöneticilerinin değişim sürecince direnişlerle başa çıkmada öğretmenlerin duyguları yönetme yeterlikleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-11)Bu araştırmanın amacı, Uşak il sınırları içerisindeki kamu ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin, öğretmen görüşü alınarak değişim sürecindeki direnişleri gidermede duyguları yönetme yeterliliklerini ... -
Okul yöneticilerinin değişim sürecinde öğretmenlerin duygularını yönetme yeterlilikleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-25)Bu araştırmanın amacı, Manisa il sınırları içerisindeki kamu ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin, değişim sürecindeki duyguları yönetme yeterliliklerini öğretmen görüşleri alınarak belirlemektir. ... -
Okul yöneticilerinin değişimi uygulama yeterlilikleri ile okul kültürü arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-01-05)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin okullarda değişimi uygulama yeterlikleri ile okul kültürü arasındaki ilişkinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama yöntemi ile tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, ... -
Okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri (Afyonkarahisar ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma resmi eğitim kurumu (İlkokul, Ortaokul ve Lise) yöneticilerinin ''değişimi yönetme yeterlikleri'' bakımından değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma karşılaştırmalı ... -
Okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri ile öğretmenlerde görülen değişim sinizmi arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-06)Bu araştırmanın temel amacı; okullarda okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlikleri ile öğretmenlerde görülen değişim sinizmi düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Ayrıca öğretmenlerin ... -
Okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile öğretmenlerin psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-03)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile öğretmenlerin psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada 2014-2015 ... -
Okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-06)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu bağlamda okul yöneticilerinin her yönetim süreci için duyguları ...