Show simple item record

dc.contributor.advisorBirgin, Osman
dc.contributor.authorUzun, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:45:07Z
dc.date.available2021-05-08T11:45:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688747
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, `Doğrusal Denklemler ve Eğim` konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı GeoGebra kullanımının sekizinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Bu araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Bu deneysel araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Kütahya ilinde 25'i deney grubu, 27'si kontrol grubu olmak üzere toplam 52 sekizinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubunda GeoGebra destekli öğretim yapılırken kontrol grubunda mevcut müfredatla öğretim uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu, çoktan seçmeli ve boşluk doldurma 38 sorudan oluşan `Kavramsal Anlama Testi` (KAT) kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilere KAT deneysel işlem öncesinde ve sonrasında öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrenmeki kalıcılığı belirlemek amacıyla sontestten yedi hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Veriler, SPSS-17.0 paket programı yardımıyla bağımsız örneklemler t-testi, ilişkili örneklemler t-testi, ANCOVA testi, Mann-Whitney U-testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubunda yürütülen GeoGebra destekli öğretimin kontrol grubundaki geleneksel öğretime göre kavramsal anlama ve öğrenmedeki kalıcılıkları üzerinde yüksek düzeyde anlamlı etki oluşturduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of using dynamic geometry software GeoGebra for teaching `Linear Equations and Slope` on 8th grade students' conceptual understanding and permanence. This study was conducted with a quasi-experimental method used a pre-test and a post-test with a control group. This experimental study was conducted in the second semester of 2016-2017 academic years with 52 eighth grade students in total (25 for experimental group, 27 for control group) in Kütahya province. While GeoGebra supported teaching was carried out in the experimental group, current curriculum teaching was applied to the control group. `Conceptual Understanding Test (CUT)` consisting of 38 questions with open ended, multiple choice and gap filling was used as data collection tool. The CUT was implemented to groups as a pre-test and post-test before and after the experimental application. The CUT was also implemented as a retention test seven weeks after the posttest to determine the permanence of learning. Data were analyzed with SPSS-17.0 packet program using independent samples t-test, paired samples t-test, ANCOVA, Mann-Whitney U-test and Wilcoxon signed-rank test. As a result of the research, it was determined that GeoGebra supported instruction carried out in the experimental group had a significant large effect on the conceptual understanding and permance in learning according to the traditional teaching in the control group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleDoğrusal denklemler ve eğim konusunun dinamik geometri yazılımı geogebra ile öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effects of teaching with dynamic geometry software geogebra on 8th grade students' conceptual understanding and permanence in linear equati̇ons and slope
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10191673
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid506545
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess