8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları problem çözme stratejileri ve problem çözme sürecinde karşılaştıkları hatalar
dc.contributor.advisor | Duru, Adem | |
dc.contributor.author | Demir, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:44:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:44:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688667 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin problem çözerken kullandıkları stratejilerin neler olduğunu ve öğrencilerin problem çözme sürecinde hangi aşamada hata yaptıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda en az üç strateji ile çözülebilen 15 soruluk açık uçlu problem testi hazırlanmıştır. Problem testi hazırlanırken farklı kaynaklar ve çalışmalardan faydalanılmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Manisa ili Saruhanlı ilçesinde MEB'e bağlı ortaokullarda öğrenim gören amaçsal örnekleme yöntemiyle seçilen 60 sekizinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Yapılan çözümler incelenerek öğrencilerin kullandıkları problem çözme stratejileri belirlenmiş ve öğrencilerin yaptıkları hatalar ise Newman (1977, 1983) tarafından geliştirilmiş olan hata kategorilerini temel alan Wijaya vd. (2014) kullandığı hata analiz envanteri ile incelenmiştir. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Testin güvenirliği ve geçerliği için üç ortaokul öğretmeni ve bir öğretim üyesinden uzman görüşü alınmıştır. Veri analizi ise strateji türlerinin belirlenmesinde kullanılan kriterlere ve hata analiz envanterinde hataların belirlenmesi için kullanılan kriterlere göre yapılmıştır. Açık uçlu problem testi uygulanmadan önce öğrencilerin problemleri çözme sürecinde kullanmaları öngörülen problem çözme stratejileri belirlenip belirtke tablosunda gösterilmiştir. Sonuç olarak problemleri doğru olarak çözen öğrencilerin en çok tahmin ve kontrol stratejisini kullandığına ulaşılmıştır. Bu stratejiyi şekil çizme stratejisi, aritmetiksel strateji, denklem kurma stratejisi sırasıyla takip etmiştir. En az kullanılan stratejinin ise tablo yapma stratejisi olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan hatalar Newman Hata Analiz Envanteri'ne göre değerlendirildiğinde ise en çok anlama basamağında (%50,71) hata yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | This research is conducted to determine strategies utilized by 8th grade students when they are solving problems and to determine at which stage the students make errors during the process of solving problems. For this purpose, a test that consists of 15 open-ended questions, each of which can be solved with at least three strategies, is prepared. When the problem test was being prepared, it was benefited from different sources and studies. The research is conducted with 60 8th grade students selected with purposive sampling method who were continuing their education during the 2017-2018 academic year at secondary schools regulated by the Ministry of National Education at Saruhanlı district of the city of Manisa. The problem-solving strategies utilized by students are determined by examining their solutions, and errors made by students are examined via the error analysis inventory used by Wijaya et al. (2014), which takes the categories of errors developed by Newman (1977, 1983) as its basis. This research is a qualitative research and descriptive research method is used within this study. For the reliability and validity of the study, expert opinions were taken from three secondary school teachers and a faculty member. The data analysis was made according to the criteria that are used to determine strategy types and criteria to determine errors in the error analysis inventory. Before the execution of open-ended problem test, problem solving strategies that were foreseen to be utilized by students during the problem-solving process were determined and shown on the table of specifications. As a result, it is found that students who solved the problems correctly utilized the strategy of guess and check the most. This strategy was followed by make a drawing or diagram strategy, arithmetic strategy, write an equation strategy, in this respective order. It is found that the least used strategy is the make a table strategy. When the errors made were assessed according to the Error Analysis Inventory of Newman, it is found that most of the errors were made at the step of comprehension (50,71%). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları problem çözme stratejileri ve problem çözme sürecinde karşılaştıkları hatalar | |
dc.title.alternative | Problem-solving strategies utilized by 8th grade students and errors they face during the problem-solving process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-07 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Problem solving method | |
dc.subject.ytm | Error | |
dc.subject.ytm | Error analysis | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Learnin strategies | |
dc.identifier.yokid | 10280766 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571159 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |