dc.contributor.advisor | Savaşkan, İlknur | |
dc.contributor.author | Çelikbaş, Selin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:43:45Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:43:45Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688280 | |
dc.description.abstract | Uluslararası bir dil olarak, Ġngilizce, iletiĢim amaçları için birinci, ikinci ya da yabancıbir dil olarak üç yüz yirmi sekiz milyonun üzerinde insan tarafından kullanılmaktadır(Richards & Burns, 2012). Bu durumda, Ġngilizce öğretmenin amaçlarından biri, diliçevrimiçi öğrenme için kullanma becerisi haline gelmiĢtir. Bu mevcut çalıĢma, özel bir dilokulunda çevrimiçi konuĢma dersleri veren araĢtırmacı öğretmenin derslere yönelik tutmuĢolduğu günlük üzerindeki düĢüncelerini ve bu derslere katılım sağlayan öğrencilerinÇevrimiçi Öğrenme Programı hakkındaki görüĢlerini araĢtırmaktadır. Özel bir dil okulutarafından hafta içi akĢamları gerçekleĢtirilen bu konuĢma sınıfları Çevrimiçi ÖğrenmeProgramı (LLP) olarak adlandırılır. Öğrenciler, bu dersleri Ġngilizce pratik yapmak vekonuĢma becerilerini geliĢtirmek için çevrimiçi bir öğrenme ortamında eĢzamanlı olarak viialırlar. Dersler, Çevrimiçi Öğrenme Programı üzerindeki Orta-Seviye yeterlilik düzeyisınıflarında çevrimiçi Ġngilizce dil dersleri alan az sayıdaki öğrenciye sunulmaktadır.Bu çalıĢmanın amacı, Çevrimiçi Öğrenme Programı aracılığıyla konuĢma sınıflarınıyöneten öğretmenin yansıtıcı düĢüncelerini ve öğrencilerin Çevrimiçi Öğrenme Programıüzerinde yürütülen konuĢma derslerine yönelik görüĢlerini incelemektir. Bu bağlamda,yansıtıcı bir öğretmen günlüğü ve öğrenci görüĢmeleri üzerinden veri toplanarak niteliksel birvaka çalıĢması yürütülmüĢtür. AraĢtırmacı öğretmen, Çevrimiçi Öğrenme Programı üzerindeyürütülen konuĢma dersleri sırasındaki deneyimlerini ve öğretme ve öğrenme sürecinikeĢfetme ile ilgili düĢüncelerini yansıtan durumlarla ilgili ayrıntılı notlar almak için birgünlük tutmuĢtur. KonuĢma sınıflarında sekiz hafta boyunca devam eden görüĢmeler (hergörüĢme yaklaĢık bir saat sürmüĢtür) beĢ öğrenci ile gönüllülük esasına dayalı olarakgerçekleĢtirilmiĢtir ve bu görüĢmeler kaydedilerek kelimesi kelimesine yazıyadönüĢtürülmüĢtür.Bu bulgular ıĢığında, çalıĢma, Çevrimiçi Öğrenme Programı üzerindeki konuĢmasınıflarının, bu öğrenme programının etkili tasarımı ve öğrenci ile eğitmen ve öğrenci ileöğrenci arasındaki etkileĢimi açısından dil öğrenimine çeĢitli avantajlar sunduğunu ortayakoymuĢtur. ÇalıĢma; öğrencilerin Çevrimiçi Öğrenme Programına karĢı duyduğu ilgiyi,konuĢma sınıflarından memnuniyetlerini ve Çevrimiçi Öğrenme Programı üzerindekiĠngilizce konuĢma sınıflarının zaman kazandırıcı, motive edici ve uygun maliyetli olmasıaçısından bu derslerin entegrasyonu hakkında öğrencilerin pozitif bakıĢ açılarına sahipolduğunu ortaya çıkarmıĢtır. Öğretmen günlüğünün yansıtıcı notlarından ve öğrencigörüĢmelerinden elde edilen bulgular, öğrencilerin çevrimiçi dersleri yüz yüze yapılangeleneksel derslere tercih ettiklerini de göstermiĢtir. Buna ek olarak, çalıĢma; çevrimiçikonuĢma sınıflarının yararlı ve eğlenceli etkinlikleri ve çevrimiçi rahat bir ortamda öğretmen viiive öğrencilerle kurulan güçlü etkileĢim açısından Çevrimiçi Öğrenme Programınınöğrencilere faydalı olduğunu ortaya koymuĢtur.Bu durum çalıĢması, çevrimiçi öğrenme ortamının avantajlarını ve dezavantajlarınıortaya çıkararak, çevrimiçi öğrenme ile ilgili gelecekte yapılacak benzer çalıĢmalara katkısağlayacaktır. AraĢtırma bulgularıyla desteklenen öğretmenin yansıtıcı görüĢleri,araĢtırmacıdan ve öğrencilerden toplanan verilere dayanarak baĢarılı bir çevrimiçi öğrenmeiçin dikkate alınması gereken unsurlar hakkında araĢtırmacıları bilgilendirmeyi amaçlamıĢtır.Ayrıca; öğrenci görüĢleri, etkili konuĢma sınıflarının çevrimiçi dil öğrenme programlarıaracılığıyla baĢarılı bir Ģekilde planlanması ve uygulanması için var olan bilgi tabanınakatkıda bulunacaktır. | |
dc.description.abstract | As an international language, English, is used by more than three hundred twentyeight million people (Richards & Burns, 2012) as a first, second, or foreign language forcommunicative purposes. This being the case, one of the aims of teaching English has becomethe ability to use language for online learning. The present research analyzes the teacherreflections recorded in a diary belonging to the teacher responsible of conducting onlineEnglish conversation classes and also investigates the students' opinions relating to the LiveLearning Program (LLP) conversation classes conducted at a private online language school.These LLP conversation classes which are conducted on weekday evenings are named as`LLP` by the private language school. Students take these courses synchoronously in an xonline learning environment in order to practice their English and their conversation skills.The lessons are offered to a small number of students taking online English language lessonsin a Pre-Intermediate proficiency level classroom on LLP.The purpose of this study is to investigate the reflections of the teacher conductingconversation classes through the LLP and to explore the opinions of the students towards LLPconversation classes. In this sense, a qualitative case study was conducted by gathering datathrough a reflective teacher diary and student interviews. As a researcher teacher, I kept adiary to take detailed notes about my reflections entailing my particular experiences andexploration of the teaching and learning process during the LLP conversation classes. Theinterviews (each interview lasted around one hour) were conducted with five students on avoluntary basis throughout eight weeks in the conversation classes and they were recordedand transcribed verbatim.In the light of findings, the study revealed that LLP conversation classes offeredvarious advantages to language learning in the way of the effective design of LLP, interactionbetween student and instructor, and between student and student. The overall findings of thestudy revealed that the students were very interested in LLP and pleased with the conversationclasses and they had positive views on the integration of online English classes on the LLPbecause of its being time saving, motivating and cost saving. The findings emerged from theteacher‟s reflective diary notes and the interviews also showed that students prefer onlinelessons to face-to-face classes. In addition to these findings, the study revealed that theseonline conversation classes were very beneficial to students in terms of enjoyable and usefulonline conversation activities and their enhanced interaction with the instructor and peers inan online comfortable environment.This case study may contribute to similar future research studies of online learning byrevealing the advantages and disadvantages of the online learning environment. The teacher xireflections assisted with the results attempts to inform researchers of the factors that need tobe taken into account, and presents recommendations for successful online learning based onthe data collected from the researcher and the students. Student opinions can also contributeto a knowledge base for successful planning and implementation of effective conversationclasses through online language learning programs. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A case study on the willingness to communicate and intrinsic motivation of foreign language students taking online conversation classes through the use of Live Learning Program (LLP) | |
dc.title.alternative | Canlı Öğrenme Programı yoluyla çevrimiçi konuşma sınıflarında yabancı dil öğrenen öğrencilerin iletişim kurma istekliliği ve iç motivasyonları üzerine bir örnek olay incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-11 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Conversation classes | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10142603 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 622672 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |