Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akılcı olmayan inançları ve anne-baba tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ortakale, Münir Yalçın | |
dc.contributor.author | Coşkun, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:29:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:29:39Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/686189 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akılcı olmayan inançları, anne-baba tutumları ve sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek için yapılmıştır.Çalışma, Hatay ilinin Antakya ve Defne ilçelerinden olmak üzere seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilmiş 10 ortaokulun 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. 2016-2017 eğitim öğretim yılının 2. döneminde çalışmaya alınan bu okulların arasından seçkisiz örnekleme yoluyla 7. ve 8. Sınıfa devam eden sınıflar belirlenmiş olup, 1549 öğrenciden 241'i 7.sınıf, 254'ü 8.sınıf olmak üzere 495 öğrenci çalışmaya alınmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamında SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılarak bilgisayara aktarılmıştır. Verilerin analizinde `Spearman Korelasyon Analizi` nden yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, akılcı olmayan inançlar ölçeği ile sınav kaygısı ölçeğinin puanlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Sınav kaygısı ölçeği ile algılanan anne-baba tutumları ölçeği puanlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Akılcı olmayan inançlar ölçeği ile algılanan anne-baba tutumları ölçeğinin puanlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Sınav Kaygısı, Akılcı Olmayan İnançlar, Anne-Baba Tutumları | |
dc.description.abstract | This study was carried out to examine the relation between irrational beliefs, parental attitudes and exam anxiety levels in 7th and 8th grade junior high school students. This study included 7th and 8th grade students from 10 randomly chosen junior high schools located in Antakya and Defne districts of Hatay province. 7th and 8th grade classrooms were determined from those schools by random sampling, and of 1549 students, a total of 495 students were included in the study (n=241 7th grade; and n=254 8th grade).Data obtained were digitized using SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Spearman Correlation Analysis was used for the analysis of the data. According to the findings of this research, there was a statistically significant correlation between the values of irrational beliefs scale and exam anxiety scale. Another statistically significant correlation was observed between the values of exam anxiety scale and parental attitudes scale. The correlation between the values of irrational beliefs and parental attitudes was also determined to be statistically significant. Key Words: Exam anxiety, irrational beliefs, parental attitudes | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akılcı olmayan inançları ve anne-baba tutumları ile sınav kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An analysis of the relation between irrational beliefs, parental attitudes and exam anxiety of 7th and 8th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Irrational beliefs | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10164720 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOROS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477182 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |