Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Kazım
dc.contributor.authorÇiftçi, Faruk
dc.date.accessioned2020-12-04T09:02:05Z
dc.date.available2020-12-04T09:02:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68599
dc.description.abstractGünümüz rekabet ortamında işletme ve organizasyonlar hedef pazarda lider konuma gelebilmek veya hedefleri doğrultusunda tatmin edici bir pazar payına sahip olmak istemektedirler. Bunun için tüketicilerin istek, ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilecek ürün ve hizmetler üreterek hedef pazara sürmek zorunda kalmaktadırlar. Bu açıdan işletme veya organizasyonların hedeflerine ulaşabilmek adına tüketicileri iyi anlamaları istek ve beklentilerini iyi analiz etmeleri gerekmektedir. Son zamanlarda giderek önem kazanan ağızdan ağıza iletişim, işletme veya organizasyonlar için düşük maliyetli önemli büyük bir tanıtım ve tutundurma faaliyeti olarak kabul edilmektedir. Bu noktada ağızdan ağıza iletişim, işletme ve organizasyonlar tarafından hem tüketicilerin istek, ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilmek adına hem de bunları yaparken de maliyetlerini minimize etmelerini sağlayacak bir tutundurma faaliyeti olarak görmektedirler. Ayrıca işletme ve organizasyonların mevcut müşteri portföyünü elde tutmak ve yeni müşteriler kazanabilmek için ağızdan ağıza iletişime gereken önemi vermeleri tüketicilerin istek ve beklentilerini anlamaları açısından da büyük önem arz etmektedir.Yapılan çalışmanın temel amacı, tüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin beyaz eşya sektöründeki etkisini incelemektir. Bu doğrultuda tüketicilerin satın alma kararı vermeden önce başvurmuş oldukları bilgi kaynakları arasında yer alan ağızdan ağıza iletişim ile tüketicilerin beyaz eşya satın alma kararları arasındaki ilişki irdelenmiştir. Bu amaçla hazırlanmış olan anketler Batman ilinde uygulanmıştır. Uygulama sürecinde anketler aracılığıyla elde edilen veriler istatistiki analiz veri kütüklerine işlenmiştir. Güvenirlik, geçerlik, frekans, t testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) gibi istatistiki analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, tüketicilerin beyaz eşya satın alma kararları ile tanıtım ve tutundurma tekniği olarak kabul edilen ağızdan ağıza iletişim arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ağızdan Ağıza İletişim, Tüketici Davranışları, Beyaz Eşya Sektörü
dc.description.abstractIn today's competitive environment, businesses and organizations want to become a leader in the target market or have a satisfactory market share in line with their goals. For this, they have to produce products and services that can meet the demands, needs and expectations of consumers and put them into the target market. In this respect, businesses or organizations need to understand consumers well and analyze their expectations and expectations in order to reach their goals.Recently, word-of-mouth communication, which has become increasingly important, has been recognized as a major cost-effective promotional activity for businesses or organizations. At this point, word-of-mouth communication is seen as an promotional activity by enterprises and organizations both in order to meet the demands, needs and expectations of the consumers and also to minimize their costs while doing these. In addition, it is of great importance that businesses and organizations give importance to word of mouth communication in order to keep their current customer portfolio and gain new customers, in order to understand the wishes and expectations of consumers.The main purpose of this study is to examine the effect of word-of-mouth communication on the white goods sector in consumers' purchasing decisions. In this context, the relationship between oral communication and consumer white goods purchasing decisions, which are among the information sources that consumers applied before making a purchase decision, are examined. The questionnaires prepared for this purpose were applied in Batman province. During the implementation process, the data obtained through surveys were recorded in statistical analysis data files. Statistical analyzes such as reliability, validity, frequency, t test, one-way analysis of variance (Anova) and regression analysis were performed. As a result of the analyzes, it was revealed that there is a significant and positive relationship between consumers' decisions to purchase white goods and oral communication which is accepted as promotion and promotion technique.Key words: Word-of-Mouth, Consumer Behaviours, White Goods Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAğızdan ağıza iletişimin tüketicilerin beyaz eşya satın alma kararları üzerindeki etkisi (Batman ili örneği)
dc.title.alternativeThe effect of word of mouth communication on consumers' purchasing decisions: (Example of Batman province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311369
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603393
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess