Show simple item record

dc.contributor.advisorArgunhan, Zeki
dc.contributor.authorAvci, Ali Serkan
dc.date.accessioned2020-12-04T08:58:35Z
dc.date.available2020-12-04T08:58:35Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68423
dc.description.abstractBu çalışma; Batman Üniversitesi (Batman, Türkiye), Batı Raman ve Merkez Yerleşkesi dersliklerinde iç ortam hava kalitesini belirlemek için 2013-2014 eğitim öğretim yılında yapılmıştır. İç hava kalitesi ölçüm parametreleri olarak bağıl nem, sıcaklık, karbondioksit ve partikül maddeler (PM0.5, PM 1.0, PM2.5, PM5.0, PM10) ele alınmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar değişik ülke standartları ile karşılaştırılmış ve bahar-kış dönemi ayrımı yapılarak değerlendirilmiştir. İç ortam havası için; kış döneminde ortalama sıcaklık değerinin standart limitlerinin altında kaldığı görülmüştür. Bahar ve kış dönemlerini kapsayacak şekilde bağıl nem değerinin konfor şartlarını sağladığı ancak karbondioksit ve partikül madde değerlerinin yüksek miktarlarda olduğu gözlenmiştir. Dolayısıyla, her bir parametre için iç ortam hava kalitesini düzeltmeye yönelik bazı çözüm önerileri sunulmuştur. Ayrıca SPSS 17 istatistik programı ile korelasyon testleri yapılmış ve tüm parametreler arasındaki ilişki istatistiksel açıdan incelenmiştir. Sonuç olarak dış ortam bağıl nem değerleri ile iç ortam bağıl nem değerlerinin ve farklı çaplardaki iç ortam partikül madde düzeylerinin arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study has been carried out in order to identify the indoor air quality of the classrooms existing in Batı Raman and Center campuses in Batman University (Batman, Turkey) in education year of 2013-2014. Relative humidity, temperature, carbon dioxide and particulate matters (PM0.5, PM 1.0, PM2.5, PM5.0, PM10) have been taken into account as the parameters of indoor air quality measurements. The results obtained in the present work have been interpreted by comparing with the standards of different countries and by the separation of spring-winter periods. It was seen for the indoor air that the value of the average temperature was under the standard limits in winter period. Covering the spring and winter periods, while it was observed that the value of the relative humidity has provided the comfort requirements, the values of carbon dioxide and particulate matters were detected in high quantities. Therefore, some solution suggestions have been represented for the treatment of the indoor air quality for each parameter. Furthermore, correlation test have been carried out using SPSS-17 statistical program and the relationship between all parameters have been statistically investigated. Consequently, the meaningful relations between the relative humidity values of the outdoor and indoor environments, and also among the quantities of the indoor particulate matters having different diameters have been revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBatman Üniversitesi dersliklerinde iç hava kalitesinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of indoor air quality in Batman University classrooms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAir pollution-indoor
dc.identifier.yokid10042673
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid371992
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess