TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 127
-
2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Tokat ili örneği)
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren tüm sınıflarda uygulanmaya başlanan sosyal bilgiler öğretim programını sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmek ve öğretmenlerin görüşlerinin ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Eğitim-öğretim yaşantısının en önemli öğretim materyallerinin başında hiç kuşkusuz ders kitapları gelmektedir. Toplumsal yaşamda önemli bir yere sahip değerleri bireylere kazandırmayı hedefleyen sosyal bilgiler dersinin, ... -
İlkokuma yazma öğretimi sürecinde öğrencilerde gözlemlenen kaygı belirtileri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Bu çalışmada ilkokuma yazma öğretimi sürecinde; öğrencilerde hangi kaygı belirtilerinin ortaya çıktığını ve bu kaygı belirtilerinin hangi sıklıkla görüldüğünü tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada durum çalışması ... -
STEM eğitimi almış ortaokul matematik öğretmenlerinin STEM odaklı etkinliklerin kullanışlılığına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik alanlarında disiplinler arası yaklaşımı ön plana çıkarıp çok yönlü düşünme ve öğrenmeyi amaçlayan STEM eğitimi, son yıllarda uluslararası alan yazında olduğu gibi ülkemizde de ... -
Bilgeliğin yordayıcıları olarak entelektüel tevazu ve beş faktör kişilik özellikleri
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencileri üzerinde bilgeliğin yordayıcıları olarak entelektüel tevazu ve beş faktör kişilik özelliklerini incelemektedir. Araştırma nicel bir çalışma olup, ilişkisel desen kullanılmıştır. ... -
Türkçenin iki dillileştirilmiş sözlüğü: A2 seviyesinde bir model önerisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Küreselleşen dünyada yabancı dil öğrenimi artık bir ihtiyaç hâline gelmiştir. Bu ihtiyacı giderebilmek amacıyla kullanılan en önemli kaynak ise sözlüktür. Kimi durumlarda bir öğretmen kadar, kimi durumlarda da öğretmenden ... -
Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları ilk deneyimler
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki deneyimlerini ortaya koymaktır. Bu temel amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki mesleki bilgi ve yeterlikleri, ... -
6.sınıf sosyal bilgiler ders kitabında önerilen edebi ürünlerin öğrenme alanlarında yer alan değerler açısından incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Son yıllarda dünya genelinde daha çok önem verilen toplumsal değerler, birçok yöntemle öğrencilere kazandırılmaktadır. Edebi ürünler de toplumsal değerlerin öğrencilere kazandırılmasında etkili ve önemli araçlardan biri ... -
Ergenler için sosyal medya mahremiyeti koruma becerileri ölçeği
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu çalışmada, ergenlerin sosyal medya kullanımında mahremiyeti koruma becerilerinin değerlendirilebileceği geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma 11-18 yaş aralığında iki çalışma grubuyla ... -
6. sınıf öğrencilerinin hedef söz varlığı ve Türkçe sözlüğü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Sözlükler geçmişten günümüze kadar insanlığın öğrenme, bilme, merak ihtiyaçlarının giderilmesinde en önemli başucu kaynaklarından biri olmuştur. Farklı ilgi, ihtiyaçların ve alanların bulunması değişik alanlarda sözlükler ... -
Problem çözme stratejileri öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarısına etkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-22)Bu çalışmanın amacı, çarpma işlemi yapmayı gerektiren problemlerde, problem çözme stratejileri öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarı üzerine etkisini incelemektir.2018-2019 Eğitim - ... -
Anne tutumu ile çevrimiçi oyun bağımlılığı arasındaki ilişkide öz düzenlemenin aracı rolü
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırmanın amacı, anne tutumunun çevrimiçi oyun bağımlılığı ile arasındaki ilişkide öz düzenlemenin aracılık etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın dışsal değişkeni anne tutumu ile içsel değişkeni çevrimiçi oyun ... -
Sığınmacı öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde yaşadıkları sorunlar
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Göç ve sığınma olayları tarih boyunca coğrafyamızda sık karşılaşılan bir durumdur. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının nüfusu içerisinde son yüz-yüz elli yılda göç ve sığınma sonucu ülke topraklarına yerleşenlerin sayısı ... -
T.C. inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi milli mücadele konularının işlenmesinde öğretmenlerin yerel tarih kapsamında Tokat`a yer verme durumları
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi milli mücadele konularının işlenmesinde öğretmenlerin yerel tarih kapsamında Tokat'a yer verme durumlarını belirlemek amacıyla ... -
6.sınıf sosyal bilgiler `kültür ve miras` öğrenme alanında hikâye anlatım yönteminin akademik başarıya etkisi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Öğrenmeyi verimli hale getirmek ve bunun kalıcılığını sağlama amacı ile pek çok farklı öğrenme modeli ve öğretim yöntemi oluşturulmuştur. Tüm derslerde olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersinde de tek bir metoda bağlı kalınmamalı, ... -
5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Tokat ili örneği)
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Araştırmanın amacı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Bilnet matbaacılık tarafından basılan 5. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek ve öğretmenlerin görüşlerinin mesleki kıdem, yaş, ... -
İlkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabı`ndaki metinlerin değerler eğitimi bakımından incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)Çalışmanın amacı, 2018-2019 eğitim- öğretim yılında ilkokullarda okutulan MEB Yayınları ilkokul 4.sınıf Türkçe Ders Kitabı'ndaki metinleri değerler eğitimi bakımından incelemektir. Alanyazın tarandığında bu konuyla ... -
Aktif öğrenme yaklaşımının 7. sınıf matematik dersi rasyonel sayılar konusunun öğretimine etkisinin akademik başarı, tutum ve kalıcılık düzeyleri bağlamında incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Araştırma, aktif öğrenme yaklaşımıyla matematik öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe olan tutumlarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini saptamak ve aktif öğrenme yaklaşımı ile ilgili öğrenci ... -
Ortaokul öğrencilerine ingilizce dersinde hikâye temelli ve oyun temelli kelime öğretiminin karşılaştırılması
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu çalışmada yabancı dil öğretiminde kullanılan kelime öğretim yöntemleri kelimelerin etkin kullanımı açısından incelenmiştir. Hikâye Temelli Kelime Öğretim Yöntemi ve Oyunlarla Kelime Öğretim Yönteminin kelimelerin iki ... -
Okul müdürlerinin ders denetim etkinliklerinin hesap verebilirlik çerçevesinde incelenmesi
(TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırmanın amacı, anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin ders denetim etkinliklerini, eğitimde hesap verebilirliğin yasal, mesleki ve sonuç odaklı hesap verebilirlik alt boyutları ...