Student and school characteristics related to elementary students nature of science views
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik algılarını ölçmeyi amaçlayan bir ölçek geliştirmek ve öğrenci ve okul ile ilgili değişkenlerin öğrencilerin bilimin doğasına yönelik algılarını ne ölçüde açıklayabildiğini incelemektir. Çalışmanın örneklemini Çankaya' Ankara da öğrenim gören 3,062 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın birinci amacı için, örneklem bu öğrencilerden farklı 782 ilköğretim öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilere bilimin doğası ölçeği, öğrenme yaklaşımı anketi ve başarı motivasyonu anketi uygulanmıştır. Verinin guruplanmış yapısından ötürü, modelleme yöntemi olarak aşamalı doğrusal modelleme yöntemi seçilmiştir. Bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik algılarını dört boyutta ölçebilmek için güvenilir ve geçerli bir ölçek sunmuştur. Öğrencilerin bilimin doğasına yönelik algıları değişik alt boyutlarda faklılıklar göstermektedir. Bu nedenle farklı öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler bilimin doğasına yönelik farklı alt boyutlarla değişik yönlerde ilişkilidirler. Bu çalışma öğrencilerin öğrenme yaklaşımları, öz-yeterlikleri ve motivasyon amaçları ile birlikte çeşitlilik gösteren sosyoekonomik statülerinin onların bilimin doğasına yönelik algılarının şekillenmesindeki önemini vurgulamaktadır. Sonuçlar okulun fiziksel altyapısının, eğitsel kaynakların kalitesinin, öğrencilerin ailelerinin eğitim seviyelerinin, öğrenci başarısının, öz-yeterliklerinin, anlamlı öğrenme yaklaşımlarının, öğrenmeye yönelik motivasyon amaçlarının öğrencilerin bilimin doğasının değişik boyutlarına yönelik algıları ile pozitif yönde ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar aynı zamanda öğrencilerin performansa yönelik motivasyon amaçlarının, ezberleme ile ilgili öğrenme yaklaşımlarının, öğrencilerin bilimin doğasının değişik boyutlarına yönelik algıları ile negatif yönde ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. The purposes of this study were to explain the development and validation of a new instrument for assessing elementary students? views of the Nature of Science (NOS) and to investigate student and school level factors that help to explain the difference in NOS views. The sample included 3,062 elementary students elementary schools located in Çankaya. Different from these students, 782 elementary students were the sample for the first focus of this study. The Nature of Science Instrument, Learning Approach Questionnaire and Achievement Motivation Questionnaire were administered to the students. Hierarchical Linear Modeling (HLM) was selected as a modeling technique because of the nested structure of the data sets. This study provides an instrument for measuring elementary student views of the NOS regarding four dimensions. In this study, students had different views regarding each dimensions, therefore, many variables have been shown to relate to different dimensions of NOS. This study has established the importance of student socio-economic background with varying learning approaches, self-efficacy, and motivational goals in forming their NOS views. Findings revealed that quality of the physical infrastructure of schools and quality of educational resources in school, parent educational levels, student achievement, self efficacy, experience with meaningful learning, and learning goal orientation are positively related to student NOS views in many different dimensions. Additionally, performance goal orientation and rote learning approaches have negative relationship with different dimensions of student NOS views.
Collections