Show simple item record

dc.contributor.advisorKibaroğlu, Ayşegül
dc.contributor.authorGüven, Özen
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:04Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:04Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682675
dc.description.abstractBu tez eğitim, kalkınma ve gelişme bağlamında uluslararası örgütlerin yaklaşımını ve aynı noktada bu örgütlerin rolünü tanımlamayı ve analiz etmeyi hedeflemektedir. Çalışma, uluslararası örgütlerin kalkınma söylemine dayanarak eğitim alanındaki varlıklarını ve özellikle bu varlığın yürütülen proje ve programlardaki hedef grupları üzerindeki etkilerini anlamaya çalışırken, Türkiye'nin güneydoğusundaki Çok Amaçlı Toplum Merkezleri'ni (ÇATOMs) incelemektedir. Tez, bir taraftan, ÇATOM projesinin, uluslararası örgütlerin `kalkınma için eğitim' fikrinin kurumsallaşmasında ve bu fikirle ilgili kendi söylemlerinin standartlaşması ve yayılmasındaki rolüne yönelik literatürdeki analizleri desteklediğini belirlemektedir. Diğer taraftan ise, ÇATOM'ların, uluslararası örgütler tarafından desteklenen bir proje olarak, katılımcılar üzerinde ekonomik etkileri bakımından oldukça kısıtlı ama anlamlı sonuçlar ortaya çıkardığını, ancak daha önemli olarak, projeden yararlananların günlük hayatlarında niteliksel anlamda değişiklikler yarattığını ve bunun belki uzun vadede bölgenin sosyal dönüşümüne katkı sağlayabileceğini önermektedir.
dc.description.abstractThis thesis is meant to describe and analyze approach of international organizations in relation to education, development and empowerment as well as their role at the intersection of these three concepts. In its attempt to understand the nature of international involvement in education with a development discourse and particularly to see the effects of this involvement on the target groups of the projects and programs, the thesis explores Multi-Purpose Community Centers (ÇATOMs) in Turkey?s southeast. The thesis identifies, on the one hand, that the ÇATOM project supports the analyses in the literature regarding the role of international organizations in the institutionalization of the idea of `education for development? and in the standardization and dissemination of their own discourses about this idea. On the other hand, the current work proposes that ÇATOMs as a project supported by international organizations have produced rather limited but meaningful outcomes in terms of its economic effects on the participants; however, more importantly, it has also created qualitative changes on the daily life of the beneficiaries, which may contribute to social transformation of the region in the long term.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleApproach of international organizations in relation to education, development and empowerment: ÇATOM as an example
dc.title.alternativeEğitim, kalkınma ve gelişme bağlamında uluslararası örgütlerin yaklaşımı: ÇATOM örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentUluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmOrganizing
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmOrganizations
dc.subject.ytmMulti-Purpose Community Centers
dc.subject.ytmSoutheastern Anatolia region
dc.subject.ytmEconomic developments
dc.subject.ytmInternational organizations
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid376635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid262935
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess