İlköğretim okulları görsel sanatlar derslerinde geometrik obje destekli uygulama çalışmalarının desen eğitimine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ilköğretim okullarında görsel sanatlar derslerinde geometrik uygulamaların, desen uygulamalarına etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Diyarbakır ili, örneklemini ise Özel Bilgi Birikim İlköğretim Okulu 2009-2010 öğretim yılında okula devam etmekte olan 2. kademe 6. ve 7. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Gözlem ve görüşmeye dayalı bir araştırma yapılmıştır. Araştırma 30 deney grubu ve 30 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 öğrenci ile sınırlıdır. Deney grubuna; uygulamaya başlanmadan önce yapılmış olan geometrik formlarla hazırlanmış cansız bir model maketi çizdirilmiş, kontrol grubuna ise canlı modelden desen yaptırılmıştır. Daha sonra hem kontrol grubuna hem de deney grubuna canlı modelden desen çizimi yaptırılmıştır. Ayrıca örneklem olarak seçilen okuldaki öğrencilerin çalışmaları, sanat eğitimi uzmanları tarafından da değerlendirilmiştir.Tüm bu değerlendirmeler sonucunda; çizdikleri desenler arasında anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiş ve geometrik obje destekli çalışmaların önemi vurgulanmıştır.İlköğretimde çalışan resim öğretmenlerinin, üç boyutlu desen çalışmalarının öğrencilere önemini kavratması ve bu yönde çalışmalar yapılması, birinci ve ikinci kademe sınıflarında müfredata ayrıca desen dersi eklenmesi önerilmektedir. Öğrencilerin becerileri göz önünde bulundurularak, öğretmenin her öğrenci ile ayrı ayrı ilgilenmesi ve beklenilen davranışa uygun bir biçimde yönlendirilmesi düşünülmektedir. The purpose of this study is to reveal the effect of the geometric applications into pattern applications in visual arts classes in elementary schools. A survey was performed on elementary school students for this purpose.The research environment is city of Diyarbakir, sample is Özel Bilgi Birikim Primary Schools , the 2nd term of 6th and 7th grade students in 2009-2010 school year . This study was made based on observations and interviews.This survey is limited to 30 experimental group and 30 control group, a total of 60 students. Experimental group has been asked to draw a lifeless model on a geometric forms which have been prepared before the application started, while the control group has been asked to design from different live models. Afterwards, both control group and experimental group were asked to draw figures from different live models and art teachers were evaluated the samples of the elementary schools which have been choosen for this study.As a result of this evaluation, a significant difference between the patterns of geometric objects have been identified and emphasized the importance of supporting studies.Art teachers working in elemantary schools,are recommended to teach the importance of amplification three dimensional pattern and also to make an addition the pattern lesson to the curriculumin in first and second grades. Considering the students' skills, it is expected from the art teacher to deal with the students individualy and to make orientation to the considered behavior in appropriate way.
Collections