İşitme engelli ve işiten ilköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım etkinlik ürünlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'deki işitme engelli ve işiten ilköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım etkinlik ürünlerinin karşılaştırılmasıdır.Araştırmada, öğrencilerin yaş düzeyine uygun olarak seçilmiş, resimlerle/filmlerle desteklenmiş eğim araçları ve resimlerle/filmlerle desteklenmemiş eğitim araçları kullanılmıştır. Bu eğitim araçlarının öğrencilerin yazılı anlatım beceri düzeyi üzerindeki etkisi arasında fark olup olmadığı incelenmiştir. Ayrıca, Türkiye ve İngiltere'deki işitme engelli ve işiten öğrencilerin yazılı anlatım beceri düzeyleri karşılaştırılarak gruplar arasında başarı düzeylerinde anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma, öğrencilerin yazılı anlatım becerileri ile sınırlıdır. Bu nedenle kuramsal bölümde yazılı anlatım türleri, açıklama ve öyküleme anlatım biçimleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca katılımcıların işitme engelli ve işiten ilköğretim öğrencilerinden oluşması nedeniyle ilköğretim öğrencileri, kaynaştırma eğitimi ve kaynaştırma yoluyla eğitim alan işitme engelli öğrenciler üzerinde durulmuştur.Bu çalışma, onüç denenceden oluşan bir durum incelemesidir.Öğrencilerden toplanan veriler sonucunda elde edilen bulgularla denencelerin doğrulanıp doğrulanmadığına, nedenleriyle tartışma kısmında yer verilmiştir.Bu araştırmada elde edilen bulgular, resimlerle/filmlerle desteklenmiş eğitim araçlarının, Türkiye ve İngiltere'deki işitme engelli ve işiten öğrencilerin yazılı anlatım beceri düzeyleri üzerindeki etkisiyle, resimlerle/filmlerle desteklenmemiş eğitim araçlarının, Türkiye ve İngiltere'deki işitme engelli ve işiten öğrencilerin yazılı anlatım beceri düzeyleri üzerindeki etkisi arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular, Türkiye'deki işiten öğrencilerle İngiltere'deki işiten öğrenciler arasında ve İngiltere'deki işitme engelli öğrencilerle işiten öğrenciler arasında, yazılı anlatım beceri düzeyleri açısından anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte Türkiye'deki işitme engelli öğrencilerle işiten öğrenciler arasında ve Türkiye'deki işitme engelli öğrencilerle İngiltere'deki işitme engelli öğrenciler arasında yazılı anlatım beceri düzeyleri açısından anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to compare the hearing impaired and hearing elementary students? writing skill products in Turkey and England. In this study, the education tools chosen according to the students? age level and supported with pictures and films and the education tools unsupported with pictures and films have been used. It has been examined that whether there is a difference between these education tools and the effectiveness on the students? writing skill levels. In addition, while hearing impaired and hearing students? writing skill levels are being compared, it has been researched that if there is a significant difference in the success levels among groups. This study is limited to students? writing skills. As a result of this, in the institutional part, writing, explanation and narration types have been studied. Also, elementary students, integrated education and hearing impaired students educated with integrated ways have been searcahed because the participants are hearing impaired and hearing elementary students.This study is a research consisting of thirteen hypothesis and case study. As a result of the data obtained from the students, it has been examined in the discussion part that if the hypotheses are true or not. The findings obtained from this research have shown that there isn?t a significant difference between the effectiveness of the education tools supported with pictures/films on the hearing impaired and hearing students? writing skill levels in Turkey and England and the education tools unsupported with pictures/films on the hearing impaired and hearing students? writing skill levels in Turkey and England.The findings abtained from this research have forward put that there isn?t a significant difference from the view of writing skill levels between hearing students in Turkey and hearing students in England and between hearing impaired students and hearing students in England.Besides, it has been determined that there is a significant difference from the view of writing skill levels between hearing impaired students and hearing students? in Turkey and between hearing impaired students in Turkey and hearing impaired students in England.
Collections