İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma kazanımlarına ulaşma düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma kazanımlarına ulaşma düzeyini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, betimleyici ve ilişkisel tarama (nedensel karşılaştırma) modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Samsun ilinde, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise Samsun il merkezindeki ilköğretim okullarından sosyo-ekonomik düzeyleri düşük, orta ve yüksek olan 6 ilköğretim okulunda öğrenim gören 420 ilköğretim sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Öğrencilerin ifade edilen kazanımlara ulaşma düzeylerini belirlemek için onlara bilgilendirici türde metin yazdırılmış, öğrencilerin yazılı metinleri kazanım maddelerinden oluşturulan bilgilendirici metin yazma değerlendirme aracına göre değerlendirilmiştir.Çalışma sonucunda, öğrencilerin ölçülen kazanımlardan 5'ine istenen düzeyde ulaştıkları, 7'sine istenen düzeyde ulaşamadıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin yazılı anlatım becerileri arasında; babanın ve annenin öğrenim düzeyi, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, eve süreli yayın alınması ve düzenli kitap okuma alışkanlığına sahip olma durumlarına göre anlamlı farklar bulunmuştur. The aim of the study is to assess the level of informative text writing ability for 8th grade students.The research is designed as a descriptive and comparative model. The research area covers 8th grade students of 2009/2010 academic year in Samsun. The subject group includes 420 students of 6th grade with low, medium and high-economic levels.In order to assess the mentioned skill level, students have been required to write informative texts which were assessed according to informative text writing evaluation criteria.As a result, student obtained 5 of the targeted gainings in enough level while they have not got 7 of the gainings in enough level.Students exhibits meaningful differeces in terms of parental education and socio-economic level, the habit of following journals and magazines and regular reading ability.
Collections