Suggested writing activities for primary school students considering their cognitive developments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu araştırmada, ilköğretim sekizinci sınıflarda bulunan öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesinde öğrencilerin bilişsel gelişimlerini dikkate alarak gerçekleştirilen öğretim tekniklerinin ne kadar etkili olduğu araştırılmıştır. On iki hafta süren öğretim etkinliği boyunca, on iki birbirinden farklı yazma aktivitesi kontrol grubu (8/A) ile geleneksel yöntem kullanılarak, deney grubu (8/B) ile bilişsel yöntem kullanılarak çalışılmıştır.En başta, öğrencilerin yazma becerisi seviyelerini ölçmek için araştırmacı tarafından literatür taraması ardından geliştirilen İngilizce Yazma Becerileri Testi her iki gruba (kontrol ve deney) da öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Grupların öntest ve sontest sonuçları Mann-Whitney U Test ile analiz edilmiştir. Araştırmanın başında yapılan öntest sonuçları iki grup arasında belirgin bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Diğer taraftan, sontest sonuçları ise deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğunu göstermiştir.Her iki grubun Yazma Becerileri Testi öntest ve sontestini karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralı Test'i kullanılmıştır. Sonuca göre Amasya Suluova Bolat İlköğretim Okulu'nda deney grubuna öğrencilerin bilişsel gelişimlerini dikkate alarak yapılan öğretimin, kontrol grubuna uygulanan geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sebepten dolayı, öğretmenlerin öğrencilerine yazma becerisini öğretirken ve bu beceriyi geliştirirken öğrencilerin bilişsel gelişimlerini dikkate almaları gerektiği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Yazma Becerisi, Yazma Aktivitesi, Bilişsel Gelişim, Bilişsel Yöntem, Geleneksel Yöntem In this study, it is investigated how effective the teaching writing activities are, when the teacher takes the cognitive developments of the learners into consideration. During twelve weeks of teaching process, twelve different writing activities are studied using cognitive method for experimental group (8/B) and traditional method for control group (8/A).At the beginning after surveying the literature of the study, the researcher prepared the English Writing Skill Comprehension Test which has been applied to both groups as pretest and posttest. The results are analyzed with Mann Whitney U Test. The pretest results show that there is no difference between the control and the experimental group. However, the posttest results indicate success of the experimental group in comparison to the control group. Wilcoxon Signed Rank Test was used to compare the pretest and the posttest of both groups.As a result, it has been proved that taking cognitive development into consideration while teaching writing skill in 8th graders in Amasya Suluova Bolat Primary School is more efficient than teaching writing skill using traditional method. Thus, it is seen that the teachers need to take the cognitive development of their students into consideration while teaching writing skill.Key Words: Writing Skill, Writing Activity, Cognitive Development, Cognitive Method, Traditional Method
Collections