İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemlerin grafiklerini kartezyen koordinat sistemine aktarma becerileri
dc.contributor.advisor | Doğan, Mevlüde | |
dc.contributor.author | Tekay, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:41Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674021 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemlerin grafiklerini Kartezyen koordinat sistemine aktarma becerilerinin belirlenmesidir.Araştırmanın modelini, nitel araştırma desenlerinden ?durum çalışması? oluşturur. Araştırmaya uygun örneklemi seçmek amacıyla, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Samsun'un Bafra ilçesinde, devlet okulunda öğrenim gören 7/A sınıfı öğrencileri olarak belirlenmiş ve amaçlı örneklem yöntemlerinden ?maksimum çeşitleme? yöntemi kullanılmıştır. Bu sınıfta bulunan 26 öğrenciye, literatürde yer alan ilgili çalışmalardan derlenen sorularla birlikte uzman görüşler doğrultusunda hazırlanan ?Doğrusal Denklemlerin Grafiği Testi? uygulanmıştır. Testten elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programı ile analiz edilmiş, her bir sorunun doğru-yanlış cevaplanma ve boş bırakılma yüzdeleri tablo halinde gösterilmiştir. Ayrıca testte yer alan ve aynı kazanımı ölçmeye yönelik soruların Pearson korelasyon katsayıları analiz edilmiş ve aynı kazanıma yönelik sorulara verilen cevapların birbirleri ile ilişkisi ortaya konmuştur. Testin uygulandığı 26 tane 7. sınıf öğrencisi arasından belirli kriterlere göre 3 öğrenci seçilmiş ve bu öğrenciler çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Belirlenen öğrencilerle testte yöneltilen sorulara benzer soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmeler her öğrenci ile üçer kez yapılmış ve görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiştir.Verilerin analizi için ?betimsel analiz? yöntemi kullanılmış ve her öğrencinin durumu ayrı ayrı irdelenmiştir. Görüşmelerden elde edilen verilerin tanımlanması ve yorumlanması için 4 tema belirlenmiştir: doğrusal denklemlerin grafikleri konusundaki kavramlarla ilgili bilgisi, doğrusal denklemi anlamlandırması, doğrusal denklemin grafiğini anlamlandırması ve doğrusal denklem ile denkleme ait doğru arasında ilişki kurması.?Doğrusal Denklemlerin Grafiği Testi?ndeki her bir sorunun doğru cevaplanma yüzdelerinin düşük olduğu ve öğrencilerin genelinin bu testte yeterli düzeyde başarı gösteremedikleri görülmüştür. Bununla birlikte görüşme yapılan öğrencilerin, doğrusal denklemlerin grafiği konusuyla ilgili İlköğretim Matematik Programı'nda yer alan kazanımlardan hangilerine ulaştıkları, hangilerine ulaşamadıkları belirlenmiştir. Bu çalışmada, ?doğrusal denklemlerin grafiği? konusunun nasıl yapılandırılmış olduğu, öğrencilerin bu konuyu nasıl algıladığı, nasıl anlamlandırdığı incelenmiş ve ortaya konmuştur. Denklemde yer alan değişkenlerin ifade ettiği anlamı kavramış bir öğrencinin denkleme ait grafiği çizerken zorlanmadığı, değişken kavramını tam olarak öğrenememiş veya ezberlemiş bir öğrencinin ise grafiği çizerken güçlükler yaşadığı görülmüştür.Anahtar SözcüklerCebirDoğrusal DenklemlerDoğrusal Denklemlerin GrafikleriMatematik EğitimiKartezyen Koordinat Sistemi | |
dc.description.abstract | The general aim of this study is to determine 7th grade students` skills of transfer graphics of linear equations to cartesian coordinate system.The study can be classified as a ?case study? which is among qualitative research designs. Sample of this research was determined as students attending 7/A class of a state school in Bafra District of Samsun in 2010-2011 school year and ?the method of maximum diversity? was used among the purposeful sampling methods. 26 students attending this class were administered ?Test for Graphing Linear Equations? designed in accordance with the related literature and expert opinions. Data gathered under this study were analyzed through SPSS 16.0 and the percentages of correct-wrong answers and unanswered questions for each question have been given in tables. Pearson Correlation Analysis was conducted for the test items concerning similar objectives and the correlation between the answers to these questions has been specified. 3 students were selected from the class as the sample of the study in accordance with certain criteria. Semi-structured interviews in parallel with the test items were conducted with the selected students. The interviews were conducted three times with each student with a sound recorder.?Descriptive analysis? method has been employed to analyze the data and the answers of each student have been addressed independently. 4 themes have been determined in order to classify and discuss the findings yielded by the interviews: the students?; knowledge about the terms related with graphing linear equations, comprehending linear equations, comprehending the graphs of linear equations and associating linear equations with their straight lines.Statistical analyses indicate that the percentage of correct answers for each question included in the ?Test for Graphing Linear Equations? has appeared at a low level and the majority of the students have had a poor performance in the test. In addition, a specification about the attainment of the objectives concerning the graphs of linear equations covered in Primary Education Mathematics Program has been presented. This study covers the questions how the subject ?graphing linear equations? is structured, how the students perceive and comprehend this subject and it presents answers for these points. The results of the study suggest that those students who have a good comprehension of the variables in an equation have no difficulty in graphing the equation; however, those with a poor comprehension of the term ?variable? have difficulty in graphing equations.Key WordsAlgebraLinear EquationGraphs of Linear EquationMathematics EducationCartesian Coordinate System | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin doğrusal denklemlerin grafiklerini kartezyen koordinat sistemine aktarma becerileri | |
dc.title.alternative | The competence level of 7th grade primary school students to transfer the graphs of linear equations to cartesian coordinate system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Algebra | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Linear equations | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Equations | |
dc.subject.ytm | Cartesian coordinates | |
dc.identifier.yokid | 440609 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 311863 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |