Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikler, Dilek
dc.contributor.authorSari, Günnurhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:30Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:30Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673983
dc.description.abstractBu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal bağlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kavram değişim metinlerinin etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü 1. sınıfta öğrenim gören, deney grubunda 39 ve kontrol grubunda 36 olmak üzere toplam 75 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmış olup kimyasal bağlar konusu 4 hafta boyunca deney grubuna kavram değişim metinleri ve kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi ile anlatılmıştır. Araştırmada veriler Kimyasal Bağlar Teşhis Testi (KBTT) ve yarı yapılandırılmış yüz yüze sözlü görüşme ile elde edilmiştir. KBTT her iki gruba da araştırmanın başlangıcında ön test, araştırmanın sonunda son test olarak uygulanmıştır. Deney grubundan rastgele seçilen 7 fen bilgisi öğretmen adayı ile uygulama sonrası yarı yapılandırılmış yüz yüze sözlü görüşme gerçekleştirilmiştir. KBTT'nin birinci aşamasından elde edilen nicel veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde nonparametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann-Whitney U testleri, parametrik testlerden ilişkili ve ilişkisiz ttestleri kullanılmıştır. KBTT'nin ikinci aşaması ve yarı yapılandırılmış sözlü görüşme ile toplanan nitel veriler ise betimsel olarak analiz edilmiştir. iiAraştırmanın sonunda, kavram değişim metinlerinin geleneksel yönteme göre fen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal bağlar konusunda akademik başarılarını artırma (U= 135.000; p < .05) ve kavram yanılgılarını gidermede anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, görüşmeye katılan öğretmen adayları kavram değişim metinlerinin ilgi çekici olduğunu, bu metinler ile derse daha kolay güdülendiklerini, sahip oldukları yanılgıları fark ederek bunları düzelttiklerini ve daha kalıcı bir öğrenmenin sağlandığını ifade etmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları, Kavram Değişim Metinleri, Kavram Yanılgıları, Kimyasal Bağlar
dc.description.abstractThis study was performed in order to investigate the effect of conceptual change texts in identifying and remedying the misconceptions of science teacher candidates about chemical bonds.The study was conducted with a total of 75 first-year teacher candidates receiving their education at the Ondokuz Mayıs University Department of Science Teaching, with 39 of the candidates taking part in the experimental group and 36 taking part in the control group. A quasi-experimental method was used in this study. For a period of 4 weeks, the subject of chemical bonds was explained to the experimental group by using conceptual change texts, and to the control group by using traditional educational methods. The study data were obtained through the Chemical Bond Identification Test (CBIT), which consists of two stages, and semi-structured face to face oral interviews.For both groups, the CBIT was administered as a preliminary test at the beginning of the study, and as a final test at the end of the study. Semi-structured face to face oral interviews were performed after the application of the test with 7 science teacher candidates randomly selected from the experimental group.The quantitative data obtained from the first stage of the CBIT were analyzed by using SPSS package programs, with Wilcoxon signed rank and Mann-Whitney U tests as ivnonparametric tests and dependent and independent t-tests as parametric tests.Descriptive analysis was used for the analysis of qualitative data collected during the second stage of the CBIT and with semi-structured, face to face oral interviews.It was concluded at the end of the study that, in comparison to the traditional method, conceptual change texts made a significant contribution in increasing the academic performance (U = 135.000; p < 0.05) and remedying the misconceptions of science teacher candidates about chemical bonds. In addition, the teacher candidates who participated to the interviews expressed that the conceptual change texts were interesting, that they were more easily motivated for class thanks to these texts, that they became aware of their own misconceptions and remedied them, and that these texts ensured a learning experience that was more lasting. Key words: Science Teacher Candidates, Conceptual Change Texts, Misconceptions, Chemical Bondsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal bağlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kavram değişim metinlerinin etkisi
dc.title.alternativeDetermination of pre-service elementary science teachers' misconceptions about chemical bonds and effects of the conceptual change text on the elimination of related misconceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmConcept development
dc.subject.ytmChemical bonds
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid461554
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356790
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess