Çocuğun yaratıcılık performansında görsel değerlerin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocukların yaratıcılıkla ilgili yeteneklerinin geliştirilmesinde görsel değerlerin ne ölçüde etkili olduğunu ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, problem, alt problemler, amaç, önem, yöntem, varsayımlar, sınırlılıklar ve benzer çalışmalar alt başlıkları ile başlamaktadır. Bu bölümün ardından çocuk eğitimi başlığı altında çocuğun eğitimi ile yaratıcılık ve yaratıcılık eğitimi üzerinde durulmuştur.Çocukta Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi bölümünde önce yaratıcılık ile sanatsal yaratıcılık ilişkisi irdelenmiştir. Ardından çocukta yaratıcı düşünce ve dışavurum ilişkileri, çocuğun yaratıcılığında ailenin rolü, sanat eğitiminde yaratıcılık ve çocuğun sanatsal gelişimi üzerinde durulmuştur. Bu bölümün sonunda çocuk resminde dönemler ayrı ayrı ele alınmıştır.Sanat Eğitiminde Görsel Değerler başlıklı bölümde görüntüsellik ve görsellik, görsel kültür, sanatta görsellik ve sanatsal görsellik, görselin değer kazanımı ve süreçleri, sanat eğitiminde görsel değerlerin yeri incelenmiştir.Çocukta Yaratıcılık Performansını Etkileyen Faktörler ve Görsel Değer-Yaratıcılık İlişkisi başlıklı son bölümde sanat eğitiminde görsellik-yaratıcılık ilişkisi ve görsel teknolojiler ve görsel kültür eğitimi ilişkisinde görsel değer oluşumu üzerinde durulmuştur.Çalışmanın son bölümünde yapılan araştırma, incelemeler ve tartışmalar sonrasında varılan sonuçlar ve vargılar değerlendirilmiştir. Ardından da çalışmada yararlanılmış olan kaynaklar, listelenerek verilmiştir.Anahtar kelimeler: çocuk, yaratıcılık performansı, eğitim, görsel değerler. This study which aims to put forth how effective the visual values in developing children?s abilities related to creativity, begins with subtitles of problem, sub-problems, purpose, significance, method, assumptions, limitations and related studies. Following this part, under the title of child education, education of child and creativity and creativity education has been emphasized. In the part of Creativity and Art Education in Child, first of all, the relationship of creativity and artistic creation has been examined. Then, connections of creative thinking and expression in the child, role of the family in the creativity of the child, creativity in art education and artistic development of the child has been analysed. At the end of this part, periods in the children?s drawings has been approached seperately. In the part titled Visual Values in Art Education, iconicity and visuality, visual culture, visuality in the art, value-gaining of visual and its processes, the place of visual values in art education has been examined. In the last part titled Factors Affecting Creative Performance in the Child and Visual Value- Creativity Relationship, relationship of visuality-creativity in art education and in the connection of visual technologies and visual culture education, formation of visual value has been handled. In the last part of the study, research and examinations held and results and conclusions attained after discussions has been evaluated. After that, references used has been given as a list. Key words: child, performance of creativity, education, visual values.
Collections