Show simple item record

dc.contributor.advisorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorAkman, Emrah
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:22Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673947
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin `ışık` kavramına yönelik bilgi yapılarının `teori nitelikli bilgi yapısı teorisi` ile mi yoksa `parça nitelikli bilgi yapısı teorisi` ile mi açıklanabileceğini saptamak ve yeni öğretme-öğrenme tekniklerinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden klinik görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem, bireylerin açıklamalarının arkasında bilişsel olarak ne olduğunu açığa çıkarmayı hedeflemektedir. Araştırmada katılımcı olarak 21 tane 5. sınıf öğrencisi seçilmiş ve bu öğrencilerle klinik görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler kodlama ve analiz metodundan yararlanılarak analiz edilmiştir. Teori nitelikli bilgi yapısı teorisi ve parça nitelikli bilgi yapısı teorisine göre değerlendirilen bulgularda öğrencilerin soru setleri boyunca verdikleri yanıtlar arasında tutarlılık aranmıştır.Öğrencilerin ışık kavramına yönelik bilgi yapılarının teorik kavramlar için parça nitelikli bilgi yapısı teorisine, betimsel kavramlara yönelik bilgi yapılarının ise teori nitelikli bilgi yapısı teorisine uygun oldukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Fen Öğretimi, Kavramsal Değişim Teorileri, Işık
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine whether the knowledge structure of first level elementary school students for the ''light'' concept can be explained by `knowledge-as-theory perspective` or `knowledge-in-pieces perspective` and tocontribute to the development of new teaching and learning techniques.In this research, clinical interview method was used. This method is a qualitative research method which aims to reveal what lies coginively behind the individual's explanations. In this study 21 fifth-grade students were selected and interviewed as participants. After the interviews were recorded and transcribed, the data were coded by using Coding and Analysis method. Students' interpretations about light concept was evaluated according to `knowledge-in-pieces perspective` and `knowledge-astheory perspective`. And looked for the consistency between the students' responses to the sets of questions.It was concluded that the knowledge structures about light concepts of students are suitable for `knowledge-in-pieces perspective` in theoretical concepts and `knowledge-as-theory perspective` for descriptive concepts.Keywords: Science Teaching, Conceptual Change Theories, Lighen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin ışık kavramına yönelik bilgi yapılarının kavramsal değişim teorilerine göre analizi
dc.title.alternativeAnalysis of knowledge structures about light concepts of elementary students according to conceptual change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10003531
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356808
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess