İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin karışımlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kavram değişim metinlerinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinde `Karışımlar` konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesinde kavram değişim metinlerinin etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Çorum ilinin Alaca ilçesinde bulunan Evren İlköğretim Okulu 7. sınıfta öğrenim gören, deney grubunda 20 ve kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Karışımlar konusu toplam 10 ders saati boyunca deney grubuna kavram değişim metinleri ve kontrol grubuna programdaki öğretim yöntemi ile anlatılmıştır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından oluşturulan iki aşamalı Karışımlar Teşhis Testi (KTT) ile elde edilmiştir. KTT her iki gruba da araştırmanın başlangıcında ön test, araştırmanın sonunda son test olarak uygulanmıştır.KTT'nin birinci aşamasından elde edilen nicel veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde nonparametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. KTT'nin ikinci aşaması betimsel olarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonunda, kavram değişim metinlerinin programdaki yönteme göre ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin karışımlar konusunda akademik başarılarını arttırma (U= 147.500; p < .05) ve kavram yanılgılarını gidermede anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: İlköğretim 7. Sınıf Öğrencileri, Kavram Değişim Metinleri, Kavram Yanılgıları, Karışımlar, Çözeltiler. The aim of this study is to investigate the effects of conceptual change texts oriented instruction on 7th grade students' understanding and overcoming the misconceptions related to Mixtures Concept at the unit of Structure and Properties of Matter.The study was carried out with the total of 40 seventh grade students of Evren Primary School in Alaca, Çorum including 20 students participated in the experimental group and 20 students participated in the control group. With the use of quasi-experimental design, the Mixtures Concept was instructed to the experimental group with the conceptual change texts and to the control group with the avaliable teaching method in the program with ten hours of study. In this study, the data were obtained from the Mixture Diagnostic Test (MDT) developed by the researcher with two steps. MDT was applied to both groups of the students as a pre-test before instruction and a post-test after instruction.The quantitative data obtained from the first step of MDT was analized by using SPSS program. In the analysis of data, the nonparametric Wilcoxon signed rank test and Mann-Whintney U test were used. The second step of MDT was analized qualititatively.The results of the study shows that instruction based on conceptual change texts was better than the instruction based on the available teaching method in the program on the remediation of misconceptions and promoting the seventh grade students' success on Mixtures Concept. (U= 147.500; p < .05)Keywords: Secondary 7th Grade Students, Conceptual Change Texts, Misconceptions, Mixtures, Solutions.
Collections