dc.contributor.advisor | Güdek, Bahar | |
dc.contributor.author | Coşkuner, Özgün | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:15Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673916 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Türkiye'de yaygın eğitim kurumlarınca verilen ve müzik eğitimin bir kolu olan piyano eğitimine ilişkin kapsamlı bir inceleme yapılmıştır. Bu bağlamda, Samsun ili örneğinde piyano eğitimi veren yaygın müzik eğitimi kurumların yapısı, eğitim biçimleri, eğitimci ve öğrenci profilleri incelenmiştir.Araştırmada, yaygın müzik eğitimi kurumlarında piyano eğitimi alan öğrencilerin profillerini, beklentilerini, öğretmenleriyle iletişimlerini, öğrencilerin haftalık ders süresini, derse devam durumlarını, müzik okulu kazanma durumlarını, piyanoyu seçme amaçlarını, piyano çalışabilme durumlarını ve piyano eğitimine kimler tarafından yönlendirildiklerinin yanı sıra yaygın müzik eğitimi kurumlarında piyano eğitimi veren eğitimcilerin, kullandıkları piyano metotlarını, piyano eğitimini destekleyici olarak verdikleri dersleri, piyano dersi parça seçimi önceliklerini, öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme yöntemlerini, tercih ettikleri başlangıç piyano eğitimi düzenine ilişkin yaklaşımlarını, ders işleme yöntemlerini, profillerini ve mesleki yeterliliklerini, yaygın müzik eğitimi kurumlarının fiziki şartlarını, kurumların piyano eğitim programı hazırlama yöntemlerini, piyano eğitimi alan öğrenci sayılarını, konser faaliyet durumlarını belirlemek amacıyla bir durum tespiti çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada veriler nicel yöntemlerle elde edilmiş olup, belgesel tarama ve anket uygulaması yapılmıştır. Nicel bilgilerin analizinde SPSS 21. 0 programı kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki yaygın müzik eğitimi veren kurumlar, örneklemini ise Samsun'da yaygın müzik eğitimi veren 11 kurum oluşturmaktadır.Araştırmanın sonucunda, araştırmaya katılan yaygın müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitimi alan öğrencilerin büyük bir çoğunluğunu 5-15 yaş grubu ilköğretim öğrencilerinin oluşturduğu, piyano eğitimi alan öğrencilerin çoğunluğunun kız öğrencilerden oluştuğu, hemen hemen çoğu öğrencinin ailesinde çalgı çalan bireyin bulunmadığı, öğrencilerin ailelerin piyano alabilecek maddi imkâna sahip oldukları, piyano eğitimi veren kurumların öğrencilerin beklentilerini karşıladıkları, eğitimcilerin öğrencilerle iyi iletişim içinde oldukları, ders süresinin 45 dakika ila 1 saat uzunluğunda olduğu, öğrencilerin müzik okulu kazanma durumunda başarı sağlandığı, öğrencilerin piyanoyu sevdikleri için seçtikleri, çoğu öğrencinin evinde piyanosunun olduğu, Sevinç Ereren' in piyano metodunun en çok kullanılan metot olduğu, piyano eğitimini destekleyici ders olarak öğrencilere en çok solfej eğitimi verildiği, eğitimcilerin öğrencinin başarısını sürece göre değerlendirdiği, piyanoya başlangıç düzeninde en çok 'orta do' yönteminin kullanıldığı, eğitimcilerin parça seçimini, öğrencilerin seviyelerine göre belirlediklerini, eğitimcilerinin yaşlarının daha çok 20-30 yaş aralığında olduğu, bayan eğitimcilerin bay eğitimcilere göre daha çok olduğu, eğitimcilerin kurumlarda ortalama 8 yıl çalıştıkları, eğitimcilerin büyük bir çoğunluğunun pedagojik formasyona sahip oldukları, eğitimcilerin büyük bir çoğunluğunun ders ücretli çalıştıkları, piyano eğitimi veren eğitimcilerin büyük bir kısmının müzik öğretmeni olduğu, çoğu kurumun yılda 3 kez konser yaptıkları, yaygın müzik eğitimi kurumlarının ders yapmak için uygun şartlara sahip olduğu ve öğrencilerin piyano derslerinde gerekli ilerlemeyi yeterince sağlayamadıkları tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this research, a detailed survey is conducted regarding piano education, which is provided by non-formal education institutions in Turkey and a branch of music education. In this context, structure, education styles, educator and student profiles of non-formal music education institutions in the city of Samsun example, offering piano education, are examined. Within the research, an assessment is conducted in order to determine the piano methods used by the educators offering piano lessons, their supportive piano classes, their priorities of work selection for piano classes, their methods of assessment and evaluation, their preferred approaches for beginner level piano education, their methods of teaching the lesson, their profiles and professional competences, physical conditions of non-formal music education institutions, institution's methods of preparing piano education program, number of students receiving piano education and concert status besides the profiles of students receiving piano education at non-formal music education institutions, their expectations, their communication with the teachers, their weekly schedule, their attendance, their status of being accepted into a music school, their purposes of selecting piano, their status of studying piano and by who they are directed towards piano education. In this research, data are gathered with quantitative methods; documentary scanning and questionnaire applications are conducted. In the analysis of quantitative data, program of SPSS 21. 0 is used. Target of the research is the institutions providing non-formal music education in Turkey and the sample of the research is composed of 11 institutions in Samsun providing non-formal music education. As a result of the research, it is determined that major part of the students, receiving piano educations from the non-formal music education institutions, which have participated in this research, are consisted of elementary school students between the age of 5-15, that most of the students receiving piano lesson are female, that most of them have nobody in their family who play an instrument, they have adequate financial status to buy a piano, the institutions, offering piano education, meet the expectations of the students, educators are in good relationship with the students, duration of the classes are between 45 minutes and one hour, students are successful in getting into a music school, students choose the branch of piano as they like it, most of the students have piano in their houses, piano method of Sevinç Ereren is the most commonly used one, as a supportive lesson to piano, the education of solfege is offered, educators evaluate the success of students according to the process, in the beginner level, mostly the method of `middle C` is used, educators conduct the piece selection according to the level of the students, ages of the educators are between 20-30 and that female educators are more common than the males, educators work in an institution for approximately 8 years, most of the educators have pedagogical formation, most of the educators work per lesson wage, most of the piano educators are music teachers, most of the institutions give 3 concerts in a year, non-formal music institutions have suitable conditions for lessons and that students cannot make necessary advancements in piano lessons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Yaygın müzik eğitimi kurumlarındaki piyano eğitiminin niteliği ve öğrenci profilleri | |
dc.title.alternative | Quality of piano education in non - formal music education institutions and student profiles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Student profile | |
dc.subject.ytm | Profile | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.identifier.yokid | 10096511 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419297 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |