Lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygıları
dc.contributor.advisor | Demir, Melek | |
dc.contributor.author | Altun Dinç, Melek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:51Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673819 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygılarının etkileyen demografik etmenlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Samsun ilinde farklı liselere devam etmekte olan 505 öğrenci Sosyal Görünüş Kaygısı ölçeği ve Kişisel Bilgi Forumunu cevaplamıştır. Verilerin analizinde t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda lise öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı düzeyleriyle anne-eğitim düzeyi, anne-baba tutumları, okul başarısı, yaşamının büyük bir kısmını geçirdiği yer, fiziksel görünüş değerlendirmeleri, öz-güven, düzenli spor yapma değişkenleriyle ilişkili olduğu bulunmuştur. Sosyal görünüş kaygısı düşük öğrencileri tespit etmeye çalışan okul psikolojik danışmanları anne-eğitim düzeyi düşük, düşük akademik başarıya sahip, fiziksel görünüşünü beğenmeyen, yaşamının büyük kısmını köyde geçiren, otoriter anne-baba tutumuyla yetişen, spor yapmayan, özgüveni düşük öğrencilere odaklanabilir.Anahtar Sözcükler: İlköğretim ikinci kademe öğrencileri, Lise öğrencileri, Sosyal görünüş kaygısı, sosyal kaygı | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate demographic factors affecting social appearance anxiety of high school students. Participants were 505 high school students attending different high schools in Samsun and completed Social Appearance Anxiety Scale and Demographic Information Form. Independent samples t-test and one way analysis of variance was used to test research hypotheses. It was found that social appearance anxiety scores associated with mother education level, parenting styles, perceived school achievement, most lived place, self-confidence and regular physical activity. School counselors should focus on students who have low academic achievement, lived mostly in village, do not like their physical appearance, growing up with authoritarian parenting style, low self-confidence, and physically inactive. Key Words: High school students, Social anxiety, Social appearance anxiety | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygıları | |
dc.title.alternative | Social appearance anxiety of high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Social appearance anxiety | |
dc.subject.ytm | Social anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10115125 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442970 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |