Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Melek
dc.contributor.authorAltun Dinç, Melek
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:51Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673819
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygılarının etkileyen demografik etmenlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Samsun ilinde farklı liselere devam etmekte olan 505 öğrenci Sosyal Görünüş Kaygısı ölçeği ve Kişisel Bilgi Forumunu cevaplamıştır. Verilerin analizinde t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda lise öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı düzeyleriyle anne-eğitim düzeyi, anne-baba tutumları, okul başarısı, yaşamının büyük bir kısmını geçirdiği yer, fiziksel görünüş değerlendirmeleri, öz-güven, düzenli spor yapma değişkenleriyle ilişkili olduğu bulunmuştur. Sosyal görünüş kaygısı düşük öğrencileri tespit etmeye çalışan okul psikolojik danışmanları anne-eğitim düzeyi düşük, düşük akademik başarıya sahip, fiziksel görünüşünü beğenmeyen, yaşamının büyük kısmını köyde geçiren, otoriter anne-baba tutumuyla yetişen, spor yapmayan, özgüveni düşük öğrencilere odaklanabilir.Anahtar Sözcükler: İlköğretim ikinci kademe öğrencileri, Lise öğrencileri, Sosyal görünüş kaygısı, sosyal kaygı
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate demographic factors affecting social appearance anxiety of high school students. Participants were 505 high school students attending different high schools in Samsun and completed Social Appearance Anxiety Scale and Demographic Information Form. Independent samples t-test and one way analysis of variance was used to test research hypotheses. It was found that social appearance anxiety scores associated with mother education level, parenting styles, perceived school achievement, most lived place, self-confidence and regular physical activity. School counselors should focus on students who have low academic achievement, lived mostly in village, do not like their physical appearance, growing up with authoritarian parenting style, low self-confidence, and physically inactive. Key Words: High school students, Social anxiety, Social appearance anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygıları
dc.title.alternativeSocial appearance anxiety of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial appearance anxiety
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.identifier.yokid10115125
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442970
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess