EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 588
-
Karesi Mebusu Vehbi Bey`in Osmanlı Meclis-i Mebusânı ve Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi`ndeki faaliyetleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk Demokrasi Tarihinde Meşrutiyet Dönemleri önemli yer tutmaktadır. Meşrutiyet ile halkın temsil edildiği meclisler açılmış ve halk kısmen de olsa kararlar alabilmiştir. Vehbi Bey ΙΙ. Meşrutiyet Dönemi'nin seçimli ... -
Bir eğitim ve tercüme kurumu olarak Beytü`l - Hikme
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fetihler sonucunda sınırları genişleyen İslam Devleti, antik medeniyet mirasına sahip coğrafya ile komşu olmuş ve bu coğrafyada bulunan bilim ve felsefe eserlerini tercüme yolu ile kendi medeniyetine taşımıştır. Abbasilerle ... -
İlkokullarda duygusal okuryazarlık eğitiminin öğrencilerin duygusal zeka düzeyine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, duygusal okuryazarlık eğitiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal zeka performansı üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma kontrol gruplu ön-test son-test yarı deneysel ... -
Teaching vocabulary through cartoons to learners of English as a foreign language
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, metni karikatürle ve resimsiz okuyan öğrenciler arasında kelime öğrenimi adına anlamlı bir farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışma ayrıca, öğrencilerin yaş ve cinsiyet faktörlerinin sözcük ... -
Madde ve ısı ünitesinde tam öğrenme modelinin tamamlayıcı yaklaşımına göre geliştirilen teknoloji destekli materyalin öğrenci üzerindeki etkinliğinin araştırılması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-21)Bu çalışma, fen ve teknoloji dersinin madde ve ısı ünitesinde tam öğrenme modelinin tamamlayıcı yaklaşımı için geliştirilen web destekli bir rehber materyal kullanarak öğretimin yapıldığı deney grubu ile tam öğrenme modelinin ... -
İlköğretim kurumu öğretmenlerinin algılanan sosyal destek düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki: Samsun ili örneği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Samsun ili Atakum, Canik, İlkadım ve Tekkeköy ilçelerinde resmi ilköğretim kurumlarında (ilkokul ve ortaokul) görev yapan öğretmenlerin, algılanan sosyal destek düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları ... -
İş doyumu, yaşam doyumu ve yaşam anlamı değişkenlerinin ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki bağlılıkları üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Samsun ili Atakum, Canik, İlkadım ve Tekkeköy ilçelerindeki kamuya ait ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin mesleki bağlılıkları üzerinde iş doyumu, yaşam doyumu ve yaşam anlamı değişkenlerinin ... -
185 numaralı deftere göre İstanbul medreseleri nüfus (1844)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk-İslam devletlerinin önemli bir eğitim kurumu olan medreseler, Osmanlı Devleti'nde de önemini korumuştur. Yapmış olduğumuz çalışmada, 1844 yılına ait İstanbul Medreseleri Nüfus Defteriyle ilgili bilgiler verilmeye ... -
Çocuk meclisi uygulamalarının bazı değişkenlere göre çocuk haklarına ilişkin algı gelişimine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Çocuk Meclisine kayıtlı öğrencilerin, çocuk haklarına ilişkin algılarının gelişimi ve değişimi ile çocuk meclisinde gerçekleştirilen uygulamalar arasındaki ilişkiyi ortaya koyma ... -
Maarif Salnamelerine göre Canik Sancağı`nın eğitim, sosyal ve kültürel yapısı: 1313 - 1319
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)XIX. yy da Osmanlı Devleti'nde Trabzon vilayetine bağlı Canik Sancağı'nda açılan okulların incelendiği araştırmanın ilk bölümünde Canik Sancağı'nın tarihi, Osmanlı Devleti'nin nüfus yapısı ve buna bağlı ... -
Bilimsel içerikli görsel öğelerin sağlık alanında ve pedagojisinde kullanımı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Düşüncelerini iletebilmek ya da paylaşabilmek için iletişim amacıyla görsel öğelerin kullanımı konusunda mağara dönemi resimlerine kadar gidilebilir. Görsel öğelerin ilk örneklerini oluşturan mağara resimleri, çağların ... -
Gerçekçi matematik eğitimi`nin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıflarda uzunlukları ölçme konusunun öğretiminde, Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkisi, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ve GME ... -
Kültürel farklılıkların belirsizliğe karşı tutuma etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Kültürel Farklılıkların Belirsizliğe Karşı Tutuma Etkisi'ni araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki 3 üniversiteden yabancı uyruklu öğrenciler, KKTC vatandaşı ... -
Ortaöğretim kurumlarında 10. sınıf öğrencilerinde tarihsel zaman kavram yanılgıları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaöğretim tarih derslerinde `Zaman` kavramının öğrenilmesinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ele alınmıştır. Tez; Giriş, I. Bölüm Tarih ve Zaman, II. Bölüm Yöntem, III. Bölüm Bulgular ve Yorumlar, ... -
Yeni Türk Alfabesine geçiş sürecinden günümüze tipografi eğitiminin temel disiplinlerinden biri olan metin fontu tasarımı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yazının icadının yaratmış olduğu etkiler, insanlığın kültürel yaşamı bakımından son derece önemsenmiştir. Yazıya dair arkeolojik bulguların olağan üstü karşılanıp, aynı derece heyecan yaratmasının nedeni de bununla ... -
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanan masal kitaplarındaki görsellerin semantik açıdan analizi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okul öncesi dönemde masal kitapları çocuğun yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Masallar özellikle okul öncesi dönemde ve ilköğretimde çocukların ilgisini büyük ölçüde çekmektedir. Masalın gizemli havası, serüven dolu ... -
Öğretmen görüşlerine göre yeni medya okuryazarlığı programı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İçinde bulunduğumuz yüzyılda, televizyonda izlediğimiz reklamlardan, sokakta gördüğümüz billboarda, kıyafetlerimizin ambleminden, içtiğimiz suyun markasına kadar her şey medyadır. Medya kavramının dört bir yanımızı böylesine ... -
Güzel sanatlar eğitimi bölümü resim - iş eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin görsel okuryazarlıkları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Görsel dünyanın etkisini arttırdığı günümüzde bilinçli birer izleyici (okuyan) ve üretici (yazan) birey olabilmek için görsel okuryazarlık problematiği önemli hale gelmektedir. Görsel ile sürekli iç içe olan Resim-İş Eğitimi ... -
Okul öncesi, sınıf ve fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilimleri öz -yeterliklerine göre sosyo- bilimsel tutum ve bilişsel yapılarının belirlenmesi (Kars ili örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okul öncesi, sınıf ve fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilimleri öz-yeterliklerine göre sosyo-bilimsel tutum ve bilişsel yapılarının belirlenmesi için yapılan çalışmada, öğretmenlerin branşlarına göre öz-yeterlik düzeyleri ... -
Mersin mebusu Salâhaddin Bey`in birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi`ndeki faaliyetleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Birinci Dünya Savaşı'ndan yenik ayrılan Osmanlı Devleti, savaş sonucunda imzalanan Mondros Mütarekesi 'ne dayanarak İtilaf Devletleri tarafından işgal edilmiş, işgale karşı Anadolu'da Kuva-i Milliye tarafından ...