EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 588
-
İkinci Dönem Türkiye Büyük Millet Meclisi`nin birinci ve ikinci yasama yılında eğitim öğretim alanında yapılan faliyetler
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İkinci Dönem TBMM çalışmalarının, birinci ve ikinci yasama yıllarında, eğitim- öğretim alanında yapılan görüşmelerin ele alındığı bu tez, giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında Osmanlı Devlet'inde yer alan ... -
Postmodern estetik koşullanma ve sanatta tüketim olgusu
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Postmodern düşünür ve sanatçılarının çoğu kez modernizmi eleştiri bombardımanına tuttukları, modern sanat ve düşün sistemine karşı eleştirel bir tavır sergiledikleri bilinmektedir. Örneğin, postmodern sanatçılar ve sanat ... -
Çağdaş sanat ve ontolojisi açısından estetik olgunun konumsal problemleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, sanatın çağımızdaki konumuna ilişkin tanımlamalar ve örnekler verilerek taşıdığı estetik özellikleri irdelenmiş, diğer bir aşamada ise niteliğinin ontolojik bir tabanda çözümlenmesi amaçlanmaktadır. Buna bağlı ... -
Pädagogische Kritik an der Mutter – Tochter Beziehung in den Werken von Christine Nöstlinger Die Ilse ist Weg und Aslı Der Defne`yi Beklerken
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Aile içinde gerçekleşen eğitimde annenin rolü önemlidir. Özellikle kız çocuklarının sosyal rollerinin ediniminde annelerin rol model olma gerekliliği vardɪr. Ancak Kadınlar üretim etkinliklerine katılmalarıyla hem aile ... -
Fen eğitiminde web destekli ve etkinlik temelli ölçme ve değerlendirmenin öğrenme üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, 6. sınıf fen ve teknoloji müfredatında yer alan `Vücudumuzda Sistemler` ünitesi için geliştirilen web destekli bir ölçme değerlendirme aracının öğrencilerin başarısı, kavram yanılgıları, kalıcılıkları ... -
Türk eğitim sistemi içerisinde yapılandırmacılığın kuramsal çözümlemesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim sisteminin amaçlarının gerçekleşmesi bütünsel ve tutarlı bir süreci gerekli kılmaktadır. Eğitimin felsefi, sosyolojik, psikolojik ve tarihi temelleri ile bir ülkedeki genel hukuk anlayışı, ülkenin eğitim amaçlarının ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinde etkin vatandaşlık eğitiminin etkililiği
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersinde, etkin vatandaşlık eğitim programı temel alınarak yapılan öğretimin, öğrencilerin etkin vatandaşlık düzeylerine (bilgilerine-becerilerine ve değerlerine, başarılarına) etkisi ve bu ... -
Görsel sanatlar uygulamaları ile özel eğitim kapsamında yer alan bireylerin eğitsel gelişimleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-17)Özel eğitimdeki öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunmak, onları topluma kazandırmak ve Türkiye'de var olan bir kaynak eksikliğini gidermek amacıyla bu araştırmaya başlanmıştır.Araştırma konusu Hatay ili merkez ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde 5E Modeli kullanımının ders başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilkokul 4. sınıf öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersi ` Yaşadığımız Yer` ünitesindeki konuların öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım 5E Modeline göre hazırlanmış etkinliklere dayalı sürecin öğrencinin ... -
Sanat eğitiminde yeni yöntem ve yaklaşımlar
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-28)Dünyada süregelen, değişim ve gelişmelerle, sistemin ve toplumun, yetiştirdiği bireyden beklentileri de değişmektedir. Dünyada ve ülkemizdeki kültürel ortamı oluşturan dinamikler bireyin hangi vasıflara sahip olması gerektiği ... -
Renklerin kişi ve toplum hayatındaki yeri ve önemi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Renkler kişi ve toplum hayatında çok önemli bir yere sahiptir. Renklerin serüveni insanlığın varoluşundan bugüne; bugünden insanlığın geleceğine, insanın ve toplumun kendini gerçekleştirdiği her yerde çok önemlidir ve ... -
6. sınıf öğrencilerinin görüntü kavramı ile ilgili kavramsal öğrenmelerinin incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kavramlar, insan yaşamında iletişimin temel öğeleri sayılırken kavramsal öğrenme, yeni öğrenmelere temel oluşturan bir süreç olarak kabul edilmektedir. Geleceğe yön veren fen eğitiminde ise kavramlar ve kavramsal öğrenme, ... -
Bireylerin mesleklerine göre diğerkâmlık düzeyleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireylerin bir arada yaşama zorunluluğunun beraberinde getirdiği bir takım sosyal kurallar bulunmaktadır. Hem hayatta kalabilmek hem de toplum olabilmek adına uyulan ve zamanla içselleştirilen bu kurallar bireylerin ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) ve ürünleri konusunda bilgi düzeyleri, öz yeterlik inançları, tutum ve risk algılarının belirlenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaokullarda görev yapmakta olan Fen Bilimleri öğretmenlerinin GDO'lu besinler gibi sosyobilimsel bir konudaki bilgi düzeyleri, tutumları, konunun öğretimine yönelik öz yeterlikleri ve GDO'lu ... -
Cumhuriyet sonrası Türk grafik tasarımcılarının Türk grafik tasarım eğitimine etkileri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan bu yana grafik tasarımcıların Türk grafik tasarım eğitimine etkileri konusu araştırılmıştır. Çeşitli koşulların etkisiyle grafik tasarımcılarla okullardaki eğitimin ... -
Postmodernizmin modernizme karşıt söylemlerinde insan ve sanat
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)20.yüzyılın ikinci yarısından sonra yaşanan toplumsal ve ekonomik değişimler, modernizmin ötesinde postmodernizm olarak adlandırılan yeni bir dönemin içinde olduğumuza işaret etmektedir. Postmodernizm, modern kültüre ait ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersini öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejileri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersini öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejilerini, farklı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmış olan bu araştırma, 2013–2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde ... -
Teknoloji çağının gerekleri çerçevesinde fotoğraf sanatının görsel anlatım ögesi olarak afiş tasarım çalışmalarında kullanılması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Afişler, sosyal yaşam alanlarında (cadde, sokak, tren-metro istasyonu, alt-üst geçit, otobüs durağı, vs.) her an karşılaşılabilen, içeriğinde çeşitli yöntem ve tekniklerle etkili hale getirilmiş görsel ağırlıklı bir sistemin ... -
Milli Eğitim Bakanı Avni Akyol Dönemi eğitim politikaları: 1989 - 1991
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim, devletlerin gerek siyasal, gerek kültürel varlıklarını sürdürmelerine olanak sağlayan önemli bir fonksiyona sahiptir. Eğitim politikaları ise, toplumların içinde bulundukları döneme adapte olmada ve o dönemin ... -
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi`ne göre 2005 yılı sosyal bilgiler öğretim programında yer alan kazanımlar ve seviye belirleme sınav soruları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı (SBÖP) genel amaçları, kazanımları ve Seviye Belirleme Sınavı (SBS)'nda sorulan Sosyal Bilgiler sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi (YBT) açısından nasıl bir ...