Dynamic, parametric modeling of electric vehicles and estimation of mass and tire road friction coefficient
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu projenin amacı, genişletilmiş kalman filtreleme yöntemi kullanılarak, kütle ve sürtünme katsayısı tahmini yapabilen parametrik ve dinamik bir elektrikli araç modeli hazırlanmasıdır. Bu konuda yapılan çalışmalar genel olarak kütle hesabı veya sürtünme katsayısı hesabı şeklindedir. İkisini birlikte dinamik olarak tahmin eden sisteme rastlanmamıştır. Oluşturulacak bu model, yol şartlarına, tekerlek sürtünme değerine ve yük durumuna göre değişebilen araç ağırlığı değerlerini gerçek zamanlı olarak hesaplayabilen bir sistem olacaktır. Hazırlanacak bu model enerji yönetim sistematiği geliştirmesini, elektrikli araçlarda enerji yönetimin ve akü kullanımının en ideal seviyelerde olmasını sağlayacaktır The purpose of this project is; A parametric and dynamic electric vehicle model that can estimate the mass and friction coefficient by using the Extended Kalman Filtering method. Studies on this subject usually in the form of a mass estimate or friction coefficient estimate. There was no system that predicted both together dynamically.This system to be created will calculate the vehicle weight values in real time, which can vary according to road conditions, wheel friction value and load condition. This model to be prepared will enable the development of energy management system, energy management and battery usage in electric vehicles to be in ideal conditions.
Collections