Niğde ilinde özel ve devlet okullarında okuyan 12-15 yaş grubu öğrencilerin beslenme ve fiziksel aktivite alışkanlıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-II- OZET Bu çalışmada Niğde ilinde biri özel okul, diğeri devlet okulunda okuyan 12-15 yaş arası (54 kız, 120 erkek toplamda 174 öğrenci) seçilmiştir. Araştırmada öğrencilerin beslenme ve fiziksel aktivite düzeyleri ile esneklik testi sonuçları tespit edilmiştir. Birinci bölümünde vücut ölçümlerinden `boy, ağırlık, üst kol çevresi, beden kitle indeksi ve esneklik (otur-uzan) testi uygulanmıştır. Özel okul öğrencilerinin ölçüm değerleri, devlet okulu öğrencilerinin ölçüm değerlerine göre daha yüksek değerler saptanmıştır. İkinci bölümünde öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının incelenmiştir. Özel okul öğrencileri ile devlet okulu öğrencilerin beslenme alışkanlıklarında önemli bir fark saptanmamıştır. Üçüncü bölümünde öğrencilerin fiziksel aktivite ve spor yapma düzeyleri saptanmıştır. Spor yapma düzeyleri ve esneklik testinde özel okul öğrencileri, devlete ait ilköğretim okulu öğrencilerine göre daha yüksek değerlere sahip oldukları saptanmıştır. Özel okul öğrencilerinin spor yapma düzeylerinin, devlet okulu öğrencilerine göre daha yüksek olması, özel okulun ve ailelerin öğrencilere sağladıkları sosyo ekonomik imkanlar ön plana çıkmaktadır. Araştırma sırasında öğrencilerin, antropometrik ölçüleri, beslenme bilgi ve alışkanlıkları, spor yapma düzeyleri ve esneklik testini içeren bilgi formundaki veriler, SPSS for 7.5 istatistik programı ile hesaplanmıştır. HI ABSTRACT In the first part of information form, tests of length, weight, around of up-arm, lenght- weight index and elasticity (sit -lie) from body measurements was aplied. In the second part of information form, nourshment habits of the students was fixed via a lot of questions. An important difference wasn't fixed between nourshment habits of the students of private school and students of state school. (p<0,05) In the third part of information form, physical activities and levels play sports of the students was fixed. In the test of levels play sports and elasticity, students of private school have higher value than students of state school. A meaningful difference wasn't fixed at aplied elasticity test both of students schools. (p<0,05) In this study, data at information form include tests of antropometric measurements, nourshment knowledge and habits, levels play sports and elasticity were calculated via SPSS for 7.5 statistical program
Collections