Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıışık, Mehmet
dc.contributor.authorÇiftçi, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:00Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:00Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672045
dc.description.abstractStres kavramı, canlının içinde bulunduğu çevreye karşı uyum gösterme amacına yönelik, bir tepki üretme süreci olarak tanımlanmıştır.Modern yaşamın üstesinden gelmesi güç olan hastalığı stres, çağımızın sürekli değişim, rekabet ve çatışmayla çevrili dünyasında bireylerin verimliliğini, sağlık düzeylerini olumsuz olarak etkilenmektedir. Tüm yönleriyle gerçekleşen bu hızlı değişimin, endüstriyel çağdan teknoloji çağına geçişin, üretim potansiyelindeki artışın, devletlerin ve bireylerin ihtiyaçlarındaki farklı-lıkların ortaya çıkışının gibi etmenler son zamanlarda stres alanındaki araştırmaların artmasındaki sebeplerden bir kaçıdır.Bu çalışmada kamu personelinde stres yaratıcı faktörlerin, stres durumunda takınılan tavırların ve stres ile mücadele etme stratejileri incelenmektedir. Bu amaçla öncelikle stres ve stresin kamu personeline etkilerine yönelik yazın taraması yaparak konuyla ilgili literatüre yer verilmiştir. Uygulama bölümünde ise kamu kurumu çalışanlarına stresin etkisi ölçeklerini içeren anket formu dağıtılmış ve sonuçları analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir.Kamu çalışanlarında işgücü performansı etkileyen olumsuz durumlarında olan stresin sebepleri çok değişkenli olabilmektedir. Bu anlamda özellikle maaşın az görülmesi, aile ile çok zaman geçirilmemesi, iş yükünün fazla olması en çok stres yaratan faktörler olarak ön plana çıktığı görülmektedir. Diğer yandan terfi, işten atılma korkusu ve özgüven eksikliği gibi konular nispeten daha az stres yaratıcı faktörler olarak görülmektedir. Bu anlamda bakıldığında genel itibarı ile aile ve sosyal hayat ile ilgili olabilecek faktörlerin daha fazla stres oluşturdukları söylenebilirken, işten kaynaklı olabilecek faktörlerin nispeten daha az stres yaratıkları söylenebilir
dc.description.abstractThe term stress is defined as the response generating process of an organism for the purpose of adaption to the environment in which it lives.Stress, one of the primary problems of the modern era, influences the efficiency and health status of the individuals in today's fast-changing world, which is full of conflict and competition. The factors including rapid change, transition from the industrial ear to the infor-mation age, change in production conditions and competition, emergence of differences in human needs, metropolization and increased need for qualified human resources have led to the increase of the studies on stress in recent years.This study investigates the factors that cause stress on public sector employees, the manners they adopted under stressful conditions and their strategies to combat stress. For this purpose, a literature review was conducted to search the studies on stress and its effects on civil servants. In the implementation stage, the public sector employees were had to answer a questionnaire prepared to measure the effects of stress and their answers were evaluated though the analysis method.Reasons of stress which occurs in negative circumstances that affects the labor performance negatively may be multi fluxional. In this context, factors such as spending less time with the family, particularly perception of salary as a low-rate salary, burden of heavy workload and etc. are among the factors which come to the foreground as ones that create stress. On the other hand, issues such as promotion, fear of dismiss ion and lack of confidence are factors which create relatively less stress. From this point of view, it can be said that factors related with the family and social life create more stress and factors related with job create relatively less stress.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStresin kamu personeline etkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of stress on public sector employees a public institution example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob stress
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmPublic personnel
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.identifier.yokid10127912
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438385
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess