Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorTaşkiran, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:59Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:59Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672039
dc.description.abstractEğitim seviyesi, ülkelerin gelişmişlik düzeyini belirleyen en önemli özelliklerden biridir. Günümüzde üniversitelerin önemi de bu sebepten dolayı daha çok artmıştır. Küreselleşme ile birlikte üniversiteler; uluslar arası rekabete açılmışlardır. Bu rekabetten başarılı bir sonuç elde edebilmesi için üniversitelerin; güçlü bir kurumsal imaja ihtiyaçları vardır. Kurumsal imajın belirlenmesi konusunda yapılan çalışmalar her geçen gün daha da artmaktadır. Üniversitelerde de mevcut imajın belirlenip daha da güçlendirilmesi gerekmektedir.Bu araştırmanın amacı bir vakıf üniversitesinin öğrencileri açısından nasıl bir imaja sahip olduğunu ölçmek ve kurumsal imaja yönelik algılarını ortaya çıkartmaktır. Bir vakıf üniversitesi; işletme, halkla ilişkiler, uluslar arası ilişkiler bölümlerinin birinci sınıf öğrencilerini kapsayan sonuçlara göre; hizmetler kısmen beklentileri karşılamakta iken kütüphane, kültürel faaliyetler gibi konularda üniversite yetersiz bulunmaktadır. Ek olarak üst yönetimden memnun kalınmadığı sonucuna da ulaşılmaktadır. Negatif algılamaların giderilmesi, pozitif algılamaların arttırılması için de önerilerde bulunan öğrenciler; eğitim ve öğretim kalitesinin de iyileştirilmesi konusunda da uyarılarda bulunmaktadır.Ayrıca bu vakıf üniversitesinin hangi kriterlere göre tercih edildiği sorgulanıp, öğrencilerin üniversiteden memnuniyet derecelerini de belirlenmektedir.Anahtar Kelimeler: İmaj, Kurumsal İmaj, Üniversite İmajı, Üniversitelerde Kurumsal İmaj.
dc.description.abstractLevel of education is one of the most important factors which defines the development in a country. Importance of university degree has increased nowadays based on this factor. Universities has been a part of international competition along with globalization. In order to success in this competition, universities need a powerful commercial image. The researches to define this image has been increasing in number everyday. The existing image of universities must be defined and empowered.The purpose of this research is to find out what kind of an image the foundation of a university students and to define their perception for commercial image. According to the results based on participants from the departments Business Management, Public Relations and International Relations; while the services genuinely cover the expectations, universities are found incompetent to provide library and cultural activities. Additionally, the research also shows that senior management is generally deprecated by students. In order to remove negative perception, students suggest the quality of education and training.Also, the level of satisfaction is also shown in the research based on questioning in what criteria is this foundation of the University of chosen.Keywords: Image, Corporate Image, The Image of The University, Corporate Image at Universityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversitelerde imaj pazarlaması: Bir vakıf üniversitesi örneğinde inceleme
dc.title.alternativeImage marketing at universities: In the case of a foundation university review
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmInternational competition
dc.identifier.yokid10130768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447592
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess