Başarı odaklı motivasyon ölçeğinin ortaokul 8. sınıf öğrencilerinde psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Taşören, Aslı Burçak | |
dc.contributor.author | Arda, Levent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:59Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672037 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Semerci(2010) geliştirdiği başarı odaklı motivasyon ölçeği, yapı geçerliği ve güvenirliğine ek kanıt sağlamak üzere ele alınmıştır. TEOG sınavına girecek 8. sınıf öğrencilerinin başarı odaklı motivasyon düzeylerinde cinsiyete, anne eğitim durumuna, Baba eğitim durumuna, anne çalışma durumuna, kendi odasına sahip olmasına, evinde bilgisayar olup olmamasına ve kardeş sayısına göre anlamlı fark olup olmadığı incelenmiştir Bu araştırmanın katılımcıları 2014-2015 eğitim öğretim yılında Başakşehir ve Küçükçekmece ilçesinde sekizinci sınıfta okuyan 600 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri başarı odaklı motivasyon ölçeği ve kişisel bilgi formu ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS 15 for Windows paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Başarı odaklı motivasyon ölçeğinin yapı geçerliliği kapsamında alt boyutların birbiriyle tutarlı olup olmadığını belirlemek için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmış alt boyutlar arasındaki ilişkiler test edilmiştir. Ayrıca güvenirlik kapsamında madde toplam korelasyonu katsayısı ve cronbach Alpha güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Ortaokul Sekizinci sınıf öğrencilerinin başarı odaklı motivasyon düzeylerinin cinsiyet açısından kızlar lehine anlamlı fark gösterdiği, annelerin çalışma durumu açısından anlamlı farkın oluşmadığı, annelerin eğitim durumuna göre incelendiğinde annesi üniversite mezunu olanların lise mezunlarına göre daha üst düzeyde olduğu, babalarının eğitim durumuna göre bakıldığında anlamlı bir farkın oluşmadığı, kendine ait çalışma odasının olması açısından bakıldığında kendisine ait çalışma odası olanların lehine bir farklılaşmanın olduğu, evinde bilgisayarından olup olmamasına göre bakıldığında ise anlamlı farkın olmadığı, ailenin aylık gelir durumuna göre bakıldığında ise motivasyonun alt boyutlarında farklılaşma olduğu, kardeş sayısına göre incelendiğinde anlamlı fark oluşmadığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği, 8. Sınıf Öğrencileri | |
dc.description.abstract | In this research Semerci (2010) developed succes oriented motivation scale is taken to provide additional evidence for its structural validity and security. İn grade 8 students'success oriented motivation is examined according to their levels, genders, parents' education, parent's job status, and their home status like ıfthey have their own room or their own pc and their siblings.These research'sattendats are 600 students studying grade8 at Başakşehir and Küçükçekmece towns in 2014-2015 educational year. This research datas are existed by personal information forms and success oriented motivation scale.All data in the research are analyzed by SPSS 15 for windows program. To determine consistency of achivement oriented motivation's subscales between each other, we tested relations of them and calculated pearson's corelation factor. And for its security total coralation factor and cronbach alpha security factor is calculated.When we analyze the education levelsof the mothers university graduates levels are highher than high school graduates. According to father's education level there is not any difference.the students who have their own study room Show positive difference than the students who do not have. We did not see any difference between the ones who has pc and who does not have montly incomes differentiate subscsales but sibling number do not.When we analyze the education levelsof the mothers university graduates levels are highher than high school graduates. According to father's education level there is not any difference.the students who have their own study room Show positive difference than the students who do not have. We did not see any difference between the ones who has pc and who does not have montly incomes differentiate subscsales but sibling number do not.Keywords: Achievement Oriented Motivation Scale, Grade 8 Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Başarı odaklı motivasyon ölçeğinin ortaokul 8. sınıf öğrencilerinde psikometrik özelliklerinin değerlendirilmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of success oriented motivation scale over year eigth students' psychometric properties another variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Psychometric characteristics | |
dc.identifier.yokid | 10131231 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447591 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Psikoloji Bilim Dalı |