Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorSaribaşoğlu, Hafize
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:48Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671947
dc.description.abstractBu çalışmamız kamu kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini, bu faaliyetlerin tarihçesini, amacını, ilkelerini, getirilerini ve sorunlarını ele almıştır. Çalışmanın ilk bölümünde kavramsal olarak halkla ilişkiler üzerinde durulmuş, geçmişten günümüze gelen süreç incelenmiştir. Halkla ilişkiler uygulamalarında hangi araçların kullanıldığından, hangi yöntemlerden yararlanıldığından bahsedilmiştir. İkinci bölümde ise tezin asıl konusu olan kamu kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin kamu hizmetinin sunulmasındaki önemi ve etki düzeyi ile ilgili bilgi verilmiş, halkla ilişkilerin güçlenmesine yönelik yürürlükte bulunan yönetmelik ve kanunlarla yapılan güncel çalışmalara değinilmiştir. Son bölümde ise Maliye Bakanlığı bünyesinde örgütlenmiş bir kamu kuruluşu olan Milli Piyango İdaresi'ne yer verilmiş, kurum tanıtılmış, kurumun halkla ilişkiler faaliyetlerini belirlemeye yönelik hazırlanan derinlemesine mülakat ile analiz ve sonuçlarına yer verilerek çalışma tamamlanmıştır.
dc.description.abstractThis article examine the activities of public relations in the public instution and its history along with its purpose, principles, advantages and its issues. First part of this article emphasize the concept of public relations and analyze theprocess from past to present. Morever, tools and the methods which is used during the practing of the public relations were indicated in the first part of this article. Second part of state to the main subject of this thesis, which is the importance and the influence of the offering the activities of the public relations to the community service in the public instutition and there cent studies about the applicable lawandlegislation, in order to intensify the implementation of the public relations. The final part introduce the general directorate of thenationallottery which is well-organised within the ministry of finance. Thesis is finalised with the thoroughly interview and its results of analysis, which is intended to specify the operations of the public relations of there lated institution.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKamu kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri: Milli Piyango idaresi üzerine bir pilot çalışma
dc.title.alternativePublic relations activities in public institutions: A pilot study on National Lottery
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmPublic services
dc.subject.ytmNational Lottery Administration
dc.identifier.yokid10102627
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418270
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess