Venedik karnavalı seramik maskelerinin sosyolojik açıdan incelenmesi ve uygulama çalışmaları
dc.contributor.advisor | Koçak, Saniye Çiğdem | |
dc.contributor.author | Altinişik, Zeynep Hande | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:16:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:16:07Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/671606 | |
dc.description.abstract | Venedik Karnavalı, her sene Venedik'te kutlanan gelenekselleşmiş en ünlü karnavallardan biridir. Maskeleriyle ve kostümleriyle ön plana çıkan karnavalın, bu çalışmada incelenmesinin amacı sosyolojik açıdan karnavalların toplumlar arasında neden önemli olduğu, tarihçeleri ve seramik maskelerinin ifadelerinin gerçek yüzler olarak uygulamalara aktarılmasıdır. Maskelerin geçmişi, ne amaçla kullanıldığı, tiyatrodan, festival ve karnavallara kadar nasıl bir sembol haline geldiği açıklanmaktadır.Seramiğin oluşmasında kullanılan kil şekillendirilebilen bir malzemedir. Seramiğin üzerine yapılan sır işlemi ise maske üzerindeki ifadelerin verilebilmesi için elverişlidir. Uygulama çalışmaların da ise, alçı kalıpla modellenmiş ve dökümü yapılmış el yapımı seramik ve kağıttan yapılmış maskelere giydirilmiş kostümler yapılmıştır. Amaç tuvaller üzerinde Venedik karnavalı havası yaratarak maske ve kostümleri tekrar yorumlamaktır. Maskelerin altında ki gerçek yüzlerin çalışılan maskelere yansıması, çıkış noktaları bakımından geçmiş ve günümüz efsanelerini, karnavalın tarihçesini, sosyal farklılıkları yansıtmaktadır. | |
dc.description.abstract | Venice Carnival is one of the most celebrated carnivals traditionallycelebrated in Venice every year. The reason why the carnival, which is in theforeground with its masks and costumes, is important in society in terms of thesociological aspects of the examination of this study, is that the historians and theexpressions of ceramic masks are conveyed as real faces. It explains how masks havebecome a symbol of the past, what purpose it is used for, theater, festival and carnival.It is a material that can be used to form clay. The glaze process on theserami is suitable for giving the expressions on the mask. In the application works,costumes made of masculine made of plaster mold modeled and cast hand madeceramics and paper were made. The aim is to re-interpret the masks and costumes bycreating Venetian carnival air on the canvases. The reflection of the actual faces underthe masks reflects the past and today's legends, carnival's history, social differences interms of exit points. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Venedik karnavalı seramik maskelerinin sosyolojik açıdan incelenmesi ve uygulama çalışmaları | |
dc.title.alternative | Sociological investigation and implementation studies of Ventilated carnival ceramic masks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-29 | |
dc.contributor.department | Moda ve Tekstil Tasarımı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Venice | |
dc.subject.ytm | Carnival | |
dc.subject.ytm | Masks | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Accessory | |
dc.identifier.yokid | 10186937 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497979 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Tekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı |